۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۵۴۵
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری:

طرح تقویت مبانی اعتقادی از مصادیق قرارگاه فرهنگی است

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه تشکیل قرارگاه فرهنگی در جای جای این کشور از خواسته ها و تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب است، گفت: به یقین یکی از مصادیق زیبای قرارگاه فرهنگی، همین نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه دوشنبه، یکم شهریورماه، در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که به میزبانی مهدیه مصلای شهرکرد و با حضور عموم مردم برگزار شد، با اشاره به ماهیت و اصل این نشستها تصریح کرد: ماهیت اصلی این جلسات معرفتی و بصیرتی است در راستای آنچه خداوند و اسلام از ما طلب می کند.

وی با تأکید بر اینکه قدر و منزلت انسان به میزان معرفت او بستگی دارد، گفت: هر چه قدر معرفت انسان از آنچه خدا می خواهد بیشتر باشد، ارزش انسانی او نیز بالاتر می رود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان(ع) خاطرنشان کرد: نخستین راهنمای انسان علم است و آنچه او را به مقصد می رساند، شناخت، معرفت و بینش است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این روایت از امام محمدباقر(ع) که فرمودند هر کس حکمت نصیبش شود، خیر کثیر می بیند، اظهار کرد: این حکمت معرفتی است در اوج و شناختی است از آنچه انسان در آن مسیر قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه حکمت را رایگان به کسی نمی دهند، ابراز کرد: حکمت جویایی و کند و کاو می خواهد که این جویایی در برگزاری چنین جلساتی به دست می آید.

وی با اشاره به اینکه زیادی اعمال و عبادات برتری نمی آورد، افزود: آن چیزی که انسان را افضل موجودات و در بالاترین جایگاه ها قرار می دهد، معرفت و شناخت است چراکه عبادت بدون شناخت پوچ و تهی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه عالیترین درجه برای مؤمن آن است که بصیرت و معرفتش از همه بیشتر باشد، گفت: مهمترین ویژگی حضرت عباس(ع) هم که او را به بالاترین جایگاه ها رساند، همین بینش و بصیرت بالا بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی بصیرت و شناخت است، خاطرنشان کرد: در سایه بصیرت می توان درست انتخاب کرد و در سایه انتخاب آگاهانه می توان به بهشت رسید؛ مراقب باشیم جزء ریزش کننده ها قرار نگیریم.

وی با اشاره به اینکه نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی در راستای بصیرت افزایی است، ابراز کرد: ممکن است برخی ها جایگاه این جلسات را درک نکنند و سطحی از کنار آنها بگذرند اما به یقین همه دوره ها سمت و سوی معرفتی و بصیرتی داشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تشکیل قرارگاه فرهنگی در جای جای این کشور از خواسته ها و تأکیدات مستمر رهبر معظم انقلاب است، افزود: به یقین یکی از مصادیق زیبای قرارگاه فرهنگی، همین نشستهای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: راز ماندگاری این نشستها و مستمر بودن آنها تا به امروز این است که مبنای شکل گیری آن بر اساس اخلاص بوده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری و هماهنگی چنین جلساتی بدون وقفه و با حضور عالمان دینی به مدت یک ماه کار آسانی نیست، خاطرنشان کرد: به لطف الهی و از آنجایی که پشتوانه چنین جلساتی بر مبنای اخلاص گذاشته شده است، تا به امروز حتی یک جلسه هم در قالب این دوره ها بی برنامگی و ناهماهنگی به وجود نیامده و می توان گفت این یک معجزه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انتقادهای فراوانی به این طرح صورت می گیرد و بنده نیز بی اطلاع نیستم، تصریح کرد: آنچه که در این سالها صورت گرفته است، بهترین مقداری است که می شود و ممکن است؛ ان شاءالله هر ساله در جهت رفع عیوب و تقویت نقاط مثبت قدم برمی داریم.

امام جمعه شهرکرد در پایان از همه نقش آفرینان در این دوره از طرح تشکر کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگیهای این طرح آن است که تجربه آن به خوبی منتقل شده است و به یقین دیگر روی زمین نخواهد ماند.

گفتنی است، بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی از پنجم مردادماه آغاز شد و امشب با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی به کار خود پایان داد.

این طرح که ابتکار حجت الاسلام والمسلمین نکونام و طرحی شناسنامه دار است، با حضور اندیشمندان دینی و با رویکرد سبک زندگی اسلامی هر ساله در فصل تابستان برگزار می شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات