۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۴۵۵۵۹
حجت الاسلام حسن یزدی در یک نشست خبری عنوان کرد؛

موانع اصلی توسعه ورزش همگانی در استان قم

رییس هیأت ورزش های همگانی استان قم‌ با بیان اینکه با وجود استعداد و ظرفیت بالای ورزش‌های همگانی در استان قم متاسفانه علل و عواملی وجود دارد که مانع از ظهور و بروز این ورزش در استان شده که مهمترین مانع را مدیر کل ورزش و جوانان استان می‌توان عنوان کرد.
رسول حسن یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسول حسن یزدی، رییس هیأت ورزش های همگانی استان قم بعد از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان قم در دفتر هیأت ورزش‌های همگانی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: هیأت ورزش های همگانی، بزرگترین هیأت ورزشی در استان قم است و هیأت ورزش‌های همگانی استان قم از نظر ورزشکاران سازمان یافته و غیر سازمانی با هیچ‌یک از هیأت‌های ورزشی استان قابل قیاس نیست.

وی تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر گسترش فرهنگ ورزش همگانی را در میان عموم مردم را از اهداف اصلی این هیأت برشمرد و خواستار همراهی و همکاری بیشتر مردم در این زمینه شد و ادامه داد: خوشبختانه مردم همکاری خوبی دارند، اما از مسؤولان نیز انتظار داریم که همکاری ها و همراهی هایشان را افزایش دهند.

حجت الاسلام حسن یزدی، دوره مدیریت فعلی هیأت ورزش‌های همگانی در قم را دو سال و نیم  عنوان کرد و افزود: حجم فعالیتی که در این مدت چه از نظر ساماندهی وضعیت ورزشکاران و مربیان و چه از نظر برگزاری برنامه‌های مختلف انجام شده با تمام تاریخ فعالیت این هیأت قابل مقایسه نیست و خود آمار بیانگر این مدعاست.

رییس هیأت ورزش‌های همگانی استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 5 هزار و 700 ورزشکار و 900 مربی در این هیأت سازماندهی شده‌اند، بیان کرد: هیأت ورزش‌های همگانی استان قم با این پتانسیل و تعداد ورزشکار و مربی قابل قیاس یا هیچ رشته ورزشی دیگر نیست، ولی مدیر کل ورزش به جای کمک برای بروز این ظرفیت و بهره‌گیری از آن برای ارتقاء سطح ورزش همگانی در استان از هیچ تلاشی برای متوقف کردن روند فعالیت ما فروگذار نبوده است.

وی با بیان اینکه با وجود استعداد و ظرفیت بالای ورزش‌های همگانی در استان قم متاسفانه علل و عواملی وجود دارد که مانع از ظهور و بروز این ورزش در استان شده که مهمترین مانع را مدیر کل ورزش و جوانان استان می‌توان عنوان کرد.

‌ حجت الاسلام حسن یزدی افزود: از بدو روی کار آمدن مدیر کل ورزش و جوانان استان قم پیش روی این هیأت به طرق مختلف سنگ‌اندازی، ایجاد مانع و حاشیه‌سازی‌های مختلف صورت گرفته است.

وی ابراز کرد: یکی از موارد مطرح شده توسط وی درخواست استعفای بنده از سمت رئیس هیأتی بود که به صورت کاملاً غیر قانونی صورت گرفت و همچنان نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام حسن یزدی با اشاره به اینکه عملکرد مدیر کل ورزش و جوانان در قبال این هیأت ورزشی تماماً تهدید بوده است، گفت: سعی کردیم با مدیریت بهینه تمام تهدید‌های وی را به فرصت تبدیل کنیم و از آن برای ارتقاء سطح ورزش همگانی در استان استفاده کنیم؛ البته به همه اهداف خود نرسیده ایم ولی با آن فاصله زیادی نداریم، اگر مدیر کل همراهی انجام می دادند این اهداف بهتر و بیشتر پیش می رفت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نبود اسناد مالی و آمار و عملکرد پنج سال گذشته این هیأت اشاره کرد و گفت: اطلاعات موجود تماماً در دو سال اخیر تهیه و تنظیم شده و باوجود درخواست‌های مکرر ما هیچ آمار و سندی از گذشته فعالیت هیأت ورزش‌های همگانی به دستمان نرسیده است.

رییس هیأت ورزش‌های همگانی استان قم  ادامه داد: در کنار اعزام تیم‌های مختلف به مسابقات فعالیت‌های این هیأت بر اجرای برنامه با حضور اقشار مختلف مردم که به صورت خاص در باشگاه ورزشی فعالیت نمی‌کنند متمرکز شده است .

وی افزود: از سوی دیگر بودجه‌های مربوط به هیأت ورزش‌های همگانی با ورود مدیرکل جدید تقریبا به هیچ رسیده است. لازم به ذکر است در هشت ماهه سال 92 مبلغ 70 میلیون تومان و در پنج ماهه نخست سال 93 مبلغ 20 میلیون تومان بودجه به این هیأت اختصاص یافته بود، ولی از زمان تصدی مدیر کل جدید تا کنون که بالغ بر دو سال می‌گذرد با وجود تمام ادعاهای خلاف واقع وی، تنها مبلغ 45 میلیون تومان به این هیأت بودجه رسیده است.

رییس هیأت ورزش‌های همگانی استان قم تصریح کرد: این درحالی است که طبق اسناد موجود برخی بودجه‌هایی که از فدراسیون به استان‌ها تعلق می‌گیرد مانند مبلغ 10 میلیون تومانی که سال گذشته فدراسیون ورزش‌های همگانی به استان‌ها اهدا کرد به ما نرسیده و به حساب هیأت دیگری واریز شده است.

حجت الاسلام حسن یزدی با اشاره به اینکه این هیأت بزرگترین هیأت ورزشی در استان قم است و در حال حاضر دو اتاق در ورزشگاه تختی برای انجام فعالیت‌های خود در اختیار دارد، گفت: مدیر کل ورزش دستور مستقیم داده‌اند که یکی از این دو اتاق می‌بایست تخلیه شود و این در حالی است که این حجم کار و مراجعات آن هم در دو بخش بانوان و آقایان فضایی بیشتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد را می‌طلبد. در این مدت از سوی دفتر وی بارها برای تخلیه یکی از اتاق‌ها مراجعه شده که هنوز موفق به انجام آن نشده‌اند.

وی از طرح شکایت کیفری علیه مدیرکل ورزش و جوانان و صدور کیفر خواست خبر داد و بیان کرد: از وی شکایتی در دادگاه صورت گرفته که باید در محضر دادگاه حاضر شده و پاسخگو باشد.

رییس هیأت ورزش‌های همگانی استان قم با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته هیچ خبری از برنامه‌ها و همایش‌های مختلف این هیأت بر روی سایت تربیت بدنی منتشر نشده است، افزود: این در حالی است که بسیاری از برنامه‌های ما با عناوین و مراکز دیگر در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

حجت الاسلام حسن یزدی ارائه نادرست آمار توسط مدیر کل ورزش را از دیگر آفت‌های فعلی ورزش استان قم ذکر کرد و گفت: خوب است جناب استاندار بدانند که باوجود توصیه‌ها و تذکرات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش ورزش‌های همگانی، استان قم در حال حاضر در رده 31 کشوری قرار دارد و این آماری است که تاکنون از اداره کل ورزش بیرون نرفته است./917/د101/ص

ارسال نظرات