۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۵۵۶۰
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

نه از تدبیر خبری است و نه از امید/ برجامی دیگر در حال تحمیل به ملت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه به دلیل چند نقطه ضعف پایه ای، امروز دولت تنها به گفتار درمانی مشغول است، گفت: از وعده های ابتدایی داده شده خبری نیست، نه از تدبیر خبری هست و نه از امید؛ کلید رییس جمهور هم به یک فکاهی تبدیل شده است.
 ‌آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت به ارزیابی عملکرد سه ساله دولت یازدهم پرداخت و گفت: دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید و شناخت مطالبات مردم و دغدغه های معیشتی به عنوان دردشناس توانست اعتماد مردم را در مقابل گفتمان های دیگر جلب کند.

وی افزود: این دولت با وعده تعامل، حل پرونده های بین المللی و در رأس آن برجام و گشایش اقتصادی مردم را امیدوار کرد که گره های کور زندگی آنها باز شود، رییس جمهور نیز با نشان دادن کلید به مردم خود را به عنوان مرد تدبیر و امید و این که کلید حل معضلات مردم در دست او است معرفی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که متأسفانه به دلیل چند نقطه ضعف پایه ای امروز دولت تنها به گفتار درمانی مشغول است، اظهار داشت: از وعده های ابتدایی داده شده خبری نیست، نه از تدبیر خبری هست و نه از امید؛ کلید رییس جمهور هم به یک فکاهی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز باید بگوییم در بحث برجام که یکی از برنامه های عمده دولت در این سه سال بود علی رغم نرمش فوق العاده و انعطاف بسیار زیاد دولت جهت برون رفت از مشکلات با دولت شیطانی، مستکبر و خیره سر آمریکا و هم پیمانان آن، در مقابل از آمریکا نقض عهد، شدت عمل، مطالبات بیشتر و عدم رفع تحریم ها را شاهد هستیم و گشایشی در زندگی اقتصادی مردم نسبت به برجام حاصل نشد.

آیت الله کعبی با بیان این که برجام دیگری در حال تحمیل شدن به ملت است، ابراز داشت: اسم این برجام را باید برجام بانکی بگذاریم، منظور از برجام بانکی گروه ویژه اقدام مالی معروف به FATF است .

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: با بهانه شفافیت مالی می خواهند برای استفاده از نظام مالی آمریکا شروط اضافی تحمیل کنند و در صدد اجرای نهایت توطئه شوم محاصره اقتصادی حزب الله لبنان و گروه های مقاومت به بهانه پولشویی و امثال آن هستند تا بر ملت برجامی دیگر تحمیل کنند.

وی عنوان کرد: به عنوان یک تجربه دولت در برجام نتوانست انتظارات خود را هم عملی کند، آمریکا با راهبرد تغییر رفتار ملت ایران و استحاله انقلاب اسلامی در حال پیش روی است؛ ابتدا تقابل بین جنگ و صلح را به شکلی موهوم در دولت مطرح کرده بودند که این دولت می تواند جلوی جنگ را بگیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاست های دولت نه تنها جلوی تشدید جنگ منطقه ای را نگرفت، بلکه خیره سری و میدان داری عربستان سعودی هم به عنوان میدان دار جنگ نیابتی نیز در صحنه اضافه و اوضاع پیچیده تر شده است.

وی اضافه کرد: در سیاست خارجی با وجود حسن نیت و صدق رفتار تیم مذاکره کننده دولت نتوانست موفقیت هایی را کسب کند مگر با گفتمان درمانی و بیان اظهارنظرهای حرفی، توافق روی کاغذ است و تحریم رفع نشده چون برای مردم ملموس نبوده و زندگی آن ها تغییر نکرده است اما دولت وعده تغییر در زندگی را داده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت اقتصادی داخلی گفت: امروز بحران بیکاری و بحران رکود اقتصادی بحرانی به شمار می رود که مردم را کلافه کرده است، در این مسأله نیز چیزی به صورت ملموس دیده نمی شود.

وی افزود: یکی از ریشه های عدم موفقیت دولت در این سه سال استفاده از کارشناسی های غیر مطلوب و بی اعتنایی به راهبردهای پایه ای رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

آیت الله کعبی یکی از راهبردهای مهم رهبر معظم انقلاب را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که دولت قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد و بخشنامه هایی نیز صادر کرد اما اقتصاد مقاومتی باید خود را در اقدام و عمل نشان دهد.

وی ادامه داد: در اقدام و عمل خبری از اقتصاد مقاومتی نیست، اقتصاد مقاومتی راهبردی پایه برای حل مشکلات معیشتی و استحکام درونی نظام است، متأسفانه این تدبیر به جایی نرسیده و امید مردم از این که دولت یازدهم بتواند مشکلات را حل کند درحال تبدیل به ناامیدی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد که مردم ناامید هستند که دولت بتواند در چهار سال آینده نیز گشایش اقتصادی انجام دهد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات