۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۴۵۶۰۴
حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی:

رسالت طلاب در عصر حاضر حساس تر از گذشته است

نماینده ویژه مقام معظم رهبری با تأکید بر این‌که نیاز امروز جامعه به حوزه‌های علمیه پویا و به‌روز است، گفت: رسالت طلاب در عصر حاضر حساس‌تر از گذشته است.
آیت الله رسولی محلاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم رسولی محلاتی، نماینده ویژه مقام معظم رهبری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت آگاه و مجاهد همواره منشاء تحولات عمیق و اصلاحات مهم سیاسی در تاریخ کشور بوده اند.

وی با بیان این‌که ملت دوستدار روحانیت مبارز و آگاه به زمان است، خاطرنشان کرد: اگر خروجی حوزه های علمیه؛ روحانیت آگاه، فاضل، مهذب و مبارز نباشد، فلسفه وجود این مراکز دینی زیر سؤال خواهد رفت، تاریخ نشان داده هر گاه حوزه و روحانیت در میدان عمل بوده‌اند، مصالح ملت تأمین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی با تأکید بر این‌که رسالت طلاب در عصر حاضر حساس‌تر از گذشته است، گفت: تحصیل و درس خواندن برای طلاب مهم است، اما اگر در کنار آن تهذیب نفس، عمل به احکام الهی و به جا آوردن واجبات و مستحبات نباشد، به جایی نمی رسد و اگر هم به مقام علمی برسد برای حوزه و مردم مفید نخواهد بود.

نماینده ویژه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از امام راحل به عنوان بزرگ‌ترین الگو برای طلاب حوزه‌های علمیه یاد کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در تمام موارد صاحب نظر بوده‌اند و آنچه ایشان را به این مقام و مرتبه رسانده بود، خودساختگی و عمل به واجبات و مستحبات بود.

وی با بیان این‌که طلاب به عنوان مرشدان راه انبیای الهی بایستی در هدایت مردم کمال دقت را داشته باشند، افزود: بهتر روحانیت ابتدا خود عامل به آنچه می‌گوید باشد، تا تبلیغ مبانی دینی اثرگذار باشد، به عبارت دیگر مردم بیش از آنکه به سخنان مبلغ توجه داشته باشد، از رفتار و سبک زندگی او الگو می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رسولی محلاتی در ادامه خطاب به طلاب علوم دینی خواستار نظم در تحصیل، پرهیز از پرداختن به امور غیردرسی و توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی شد و افزود: برخلاف تبلیغات دشمنان اسلام دین عطوفت و مهربانی است و طلاب باید به عنوان مرشدین طریق انبیاء در هدایت مردم کمال دقت نظر را داشته باشند.

نماینده ویژه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب اظهار داشت: این مرکز علوم دینی به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم و کم نظیر کشور شناخته می شود که گسترش فعالیت های حوزوی در آذربایجان مرهون اخوان بنابی نیز است.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه بناب از بدو انقلاب اسلامی مورد توجه امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری بوده و همیشه پیگیر مسائل این حوزه هستند، ادامه داد: به استناد گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده این حوزه از لحاظ دروس، محتوا، اخلاق و تعهد در کشور از حوزه‌های نمونه است./935/202/ب2

ارسال نظرات