۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۴۵۶۶۷

سازمان ملل درباره تخریب خانه های مردم فلسطین هشدار داد

مسؤول هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل هشدار داد که ادامه تخریب خانه های فلسطینی در نوار باختری، بر شمار فلسطینیانی که وادار به ترک خانه های خود و رفتن به مناطق دیگر شده اند، افزوده است.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، «رابرت پایپر» مسؤول هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: موارد مکرر تخریب خانه های فلسطینی و فشار ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی بر ساکنان کرانه های باختری، مردم این منطقه را با فشارهای زیادی روبرو کرده و برخوردهای توهین آمیز ماموران امنیتی این رژیم به بخشی از زندگی روزمره فلسطینیان تبدیل شده است.

او در اطلاعیه ای تصریح کرده است که بسیاری از مردم کرانه های غربی به زور وادار شده اند که به نقاط دیگر نقل مکان کنند و همین مساله، خطر کوچ های اجباری ساکنان منطقه را به طور بی سابقه ای افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، پایپر با اشاره به افزایش بی سابقه تخریب خانه های فلسطینی در سال جاری نوشته است که تاکنون 786 ساختمان متعلق به فلسطینیان به دست نیروهای امنیتی صهیونیستی منهدم و به آوارگی یک هزار و 197 نفر فلسطینی از جمله 558 کودک منجر شده اند.

این مقام سازمان ملل یادآور شده است که 200 واحد از ساختمان های تخریب شده ساختمان هایی بوده اند که به منظور اسکان آوارگان قبلی فلسطینی در اختیار آنها گذاشته شده بود که تخریب این خانه ها موجب بی خانمان شدن 64 فلسطینی دیگر از جمله 24 کودک شده است.

به گفته وی، تنها در یک هفته گذشته 29 واحد ساختمانی در 8 محله کرانه های باختری ویران شده و ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی بیش از 85 واحد شخصی مسکونی در 28 محله این منطقه را تصاحب کرده اند./847/ب102/د

ارسال نظرات