۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۴۶۳۵۱
فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش کشور خبر داد؛

راه‌اندازی نمایندگی نیروی دریایی ارتش در خرسان شمالی

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی دفتر نمایندگی نیروی دریایی در مرکز خراسان شمالی به‌ عنوان سومین استان کشور خبر داد.
امیر دریادار علی وفادار، فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امیر دریادار علی وفادار، فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در نشست خبری در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، گفت: دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش به‌زودی در مرکز این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در شهرهای شیراز و اراک راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در خراسان شمالی با استانداری این استان هماهنگی صورت گرفته و زمینی به مساحت هزار مترمربع در محل تخته ارکان بجنورد به این نمایندگی اختصاص یافته است.

امیر دریادار وفادار با اشاره به اینکه مراسم کلنگ زنی ساختمان این مرکز هفته آینده انجام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی دفتر نمایندگی در هفتم آذرماه امسال، سالروز نیروی دریایی در بجنورد افتتاح شده و تا تکمیل ساختمان، این نمایندگی در خیابان منبع آب بجنورد به‌صورت موقت مستقر می‌شود.

وی گفت: تسهیل در جذب نیروی انسانی علاقه‌مند در استان خراسان شمالی در نیروی دریایی، طی مراحل اداری نیروی انسانی در مرکز این استان بدون صرف هزینه، رسیدگی به مسائل و مشکلات شاغلان نیروی دریایی در خراسان شمالی شامل 70 بازنشسته و 500 شاغل و غیره برخی از اهداف راه‌اندازی این مرکز محسوب می‌شود.

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس بیش از 10 هزار کشتی توسط نیروی دریایی ارتش اسکورت و همپایی شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 86 تاکنون هم بیش از سه هزار و 200 کشتی نفتی و تجاری از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد اسکورت شده‌اند، خاطرنشان کرد: اکنون نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد حضور مقدار و جدی دارد.

امیر دریادار وفادار ادامه داد: هم‌اکنون ناوگروه چهارم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن و اقیانوس هند حضور دارد و اجازه کمترین تعرض دزدان دریایی به کشتیهای کشور ما را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد تاکنون گزارشی از ربودن کشتیهای کشورمان از سوی دزدان دریایی نداشته‌ایم، اضافه کرد: امروز تأمین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی و تردد کشتیهای کشور که چرخه اقتصادی ایران اسلامی را به حرکت درمی‌آورند، در زمره منافع ضروری نظام جمهوری اسلامی هستند.

امیر دریادار وفادار اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش با اعزام ناوگروه‌های خود به آبهای بین‌المللی و دوردست، اقتدار و عظمت کشور ما را به رخ جهانیان کشیده و هوشیاری فرزندان این سرزمین را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه همه حرکتهای بیگانگان و دشمنان در سطح دریا رصد می‌شود، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتقای آمادگی و توان رزمی و دفاعی، آمادگی مقابله با هر نوع تهدیدی را دارد.

فرمانده موشکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت حضور در آبهای آزاد جهان، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ حضور در آبهای بین‌المللی جایگاه مناسب و قابل‌توجهی دارد./9314/202//ب2

ارسال نظرات