۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۴۶۸۸۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

کالای قاچاق از هر طریقی وارد کشور شود، خلاف شرع است

آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: امروز متأسفانه وقتی به بازار می‌رویم، می‌بینیم نه تنها کالاهای خارجی کمتر از کالاهای داخلی نیست؛ بلکه بیشتر هم شده است.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در نشست سالانه سازمان بسیج اساتید که در محل سالن صبای سازمان صداو‌سیمای خراسان رضوی برگزار شد، به تبیین مسأله جایگاه اقتصاد مقاومتی در اقتدار نظام اسلامی پرداخت و گفت: علمای علم‌الاجتماع و روانکاوان معتقدند عوامل اقتدار ملی در چند مطلب خلاصه می‌شود که عمده این موضوعات «رهبری شایسته»، «مواهب طبیعی فراوان»، «نیروی انسانی کارآمد»، «اقتصاد سالم» و «فرهنگ صحیح» است. این‌ها عوامل عمده اقتدار ملی هستند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: به فضل پروردگار کشور ما نهایت برخورداری را از این عوامل، به خصوص سه عامل نخست دارد. سایه ولایت فقیه بر سر ما است و از معادن طبیعی در این کشور برخورداریم. نیروهای ارزشی متعهد و ارزشمند نیز فراوان داریم اما در دو عامل بعدی، یعنی «اقتصاد» و «فرهنگ» مقداری کمیت‌مان لنگ است. شرایط کشور ما از نظر اقتصادی و فرهنگی نه تنها در حد مطلوب نیست بلکه اسف‌ناک است.

وی افزود: به نظر می‌رسد عامل اصلی ضعف اقتصادی و فرهنگی «نداشتن فکر جهادی» است. آن‌طور که در دوران مقدس دولت و ملت برای دفاع از میهن اسلامی بسیج شده بودند، درباره این دو موضوع جهادی فکر نشد. بسیج مستضعفان می‌تواند این دو معضل را تا حد زیادی حل کند؛ به ویژه بسیج اساتید دانشگاه‌ها که هم در زمینه تأمین اقتصاد سالم و هم اشاعه فرهنگ ناب اسلامی می‌تواند فکر جهادی تولید کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تأثیرگذار اساتید دانشگاه در اصلاح وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه، خاطرنشان کرد: فرهنگ «کار و کوشش» باید به دانشجویان تعلیم داده شود تا آنها بدانند اشتغال صرفا به معنای نشستن پشت میز نیست؛ آن هم در شرایطی که نیروی انسانی حقوق‌بگیر موجود در دولت بیش از حد نیاز است.

آیت‌الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف اقتصادی دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: برای دولت بیش از 10 وظیفه اقتصادی وجود دارد که «تثبیت نرخ ارز»، «محدود کردن واردات کالاهای دارای مشابه داخلی» و «حذف یارانه افراد پر درآمد» از آن جمله است.

وی تأکید کرد: با وجود کشف فراوان و امحای بخش قابل توجهی از کالاهای قاچاق، باز هم میزان این کالاها در کشور زیاد است و از هر راهی که وارد شود بر خلاف قانون، عقل و شرع است. امروز متأسفانه وقتی به بازار می‌رویم، می‌بینیم نه تنها کالاهای خارجی کمتر از کالاهای داخلی نیست؛ بلکه بیش‌تر هم شده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که دولت محترم باید به آن توجه داشته باشد، حذف یارانه افراد متمکن است. اگر دولت بودجه‌ای دارد باید در اختیار بخش تولید قرار دهد و معنا ندارد که به افراد دارای درآمد خوب، پول بلاعوض داده شود. مسأله یارانه‌ها باید اصلاح شود./201/820/ب1

ارسال نظرات