۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۴۶۹۰۴
متکی:

داعش با همراهی سیستمهای اطلاعاتی غرب به دنبال تغییر اولویتهای جهان اسلام است

وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت: گروه‌های تکفیری و رهبران آنها که به سیستم اطلاعاتی غرب متصل هستند می‌خواهند اولویتهای جهان اسلام را تغییر دهند.
منوچهر متکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه ایران، امروز در همایش «ایران علیه تروریسم» که در دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، برگزار شد، گفت: از گذشته مساله تروریست وسیله اشغال و غصب سایر کشورها بوده که مصداق بارز آن امروز رژیم‌ صهیونیستی اسرائیل است.

وی با اشاره به کیفیت ایجاد سازمان مجاهدین خلق و انحراف آن، عنوان کرد: اندیشه‌های این سازمان با اندیشه‌های امام راحل هیچ سنخیتی نداشت چراکه آنها منافق بودند هنگامی که بی‌کفایتی بنی‌صد از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام شد آنها طی اقدامات مسلحانه در مدت زمان کوتاهی هزاران نفر از مردم را به شهادت رساندند.

وزیر اسبق امور خارجه ایران، با اشاره به اینکه اساس و جوهره گروه‌های تکفیری بر مبنای نفاق است، اظهار داشت: این گروه‌ها به استکبار جهانی و سازمان اطلاعاتی آنها وابسته هستند امثال بن‌لادن شریک تجاری خانواده بوش بوده است که به افغانستان آمده و القاعده را تشکیل می‌دهد.

متکی افزود: استکبار جهانی تلاش کرد با فریب و نیرنگ، گروه‌های تکفیری چون داعش، النصره یا سایر موارد را به وجود آورد تا از این طریق خشم مردم نسبت به آنها را در جهان اسلام و به نام اسلام پیاده و تخلیه کند.

وی در ادامه گفت: اگر اسرائیلیها میلیاردها دلار خرج می‌کردند نمی‌توانستند این گونه که داعش به اسلام ضربه زد، در انجام ماموریت خود به موفقیتی دست یابند.

وزیر اسبق امور خارجه ایران با بیان اینکه علت ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی از سوی استکبار جهانی، ابراز کرد: این اختلافات و مسلمان‌کشی در بین مسلمانان به این علت ایجاد شده است تا اسرائیل در منطقه برای خود حاشیه امنی داشته باشد.

وی افزود: گروه‌های تکفیری و رهبران آنها که به سیستم اطلاعاتی غرب متصل هستند می‌خواهند اولویتهای جهان اسلام را تغییر دهند.

متکی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران برای ماندگاری این نظام بهای سنگینی دادند، انقلاب اسلامی ایران ماندگار است چراکه اعتقاد ملت ایران به آن ماندگاری دارد./201/807/ب1

ارسال نظرات