۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۴۶۹۳۷
شورابی در نشست خبری:

آیین‌نامه بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد با قلدری اجرا نمی‌شود

مسؤول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه آیین‌نامه بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد با قلدری اجرا نمی‌شود، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نگذارد دستگاه‌های آموزش عالی و دانشگاه آزاد اقدامات خودسری را انجام دهند.
وحید شورابی مسؤول شورای هماهنگی بسیج  دانشجویی دانشگاه آزاد

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، وحید شورابی مسؤول شورای هماهنگی بسیج  دانشجویی دانشگاه آزاد صبح امروز در نشست خبری که با عنوان « بخشنامه های غیرقانونی دانشگاه آزاد» برگزار شد، به آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این آیین‌نامه اختیار معاونین فرهنگی وزیر علوم، وزیر بهداشت و دانشگاه آزاد مشخص نشده و این سوال همیشه مطرح است که آیا شورای فرهنگی دانشگاه‌ها ذیل معاونت‌های فرهنگی وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد قرار دارند یا قرار ندارند.

شورابی افزود: سوال دیگری که که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا وزارت علوم یا دانشگاه آزاد می‌تواند با ابلاغ بخش نامه‌ای بدون پشتوانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیر را برای شورای فرهنگی دانشگاه‌ها مشخص کند؟ یا بر اساس کدام بند قانونی بخشنامه‌هایی از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد به دانشگاه‌ها ابلاغ می شود و اینکه آیا اصلاً نظارتی بر این‌گونه بخشنامه‌ها وجود دارد؟

وی در ادامه اظهار داشت: اخیرا هم تفاهم‌نامه بین وزارت ارشاد و دانشگاه آزاد امضاء شده که طبق آن قرار است فیلم‌های سینمایی در سالن‌های دانشگاه آزاد اکران شود. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا در وقت آموزشی قرار است این کارها انجام گیرد آیا با چنین موضوعاتی قصد دارند شورای فرهنگی دانشگاه را دور بزنند؟ متاسفانه هنوز هیچ چیز در این تفاهم‌نامه مشخص نیست.

شورابی تاکید کرد: به اعتقاد ما اکران هرگونه فیلمی در دانشگاه باید با مجوز شورای فرهنگی باشد، و اینکه یک فیلم از وزارت ارشاد مجوز داشته باشد دلیل نمی‌شود برای پخش در دانشگاه هم مناسب باشد.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه آزاد خود را تافته جدابافته می‌داند. ما واقعا نمی‌دانیم هیات بازرسی و نظارت در شورای عالی انقلاب فرهنگی چه می‌کند و چرا نسبت به این اتفاقات واکنشی نشان نمی‌دهد.

این فعال دانشجویی گفت: دو سال است که فریاد می‌زنیم آیین‌نامه بسیج دانشجویی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است در دانشگاه آزاد با قلدری اجرا نمی‌شود ولی متاسفانه از شورای عالی انقلاب فرهنگی صدایی در نمی‌آید به نظر باید خود شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل و مصوبات ورود پیدا کند و اجازه ندهد دستگاه‌های آموزش عالی و دانشگاه آزاد اقدامات خودسری را انجام دهند.

شورابی در ادامه با اشاره به بخشنامه « نحوه هزینه کرد اعتبارات فرهنگی دانشگاه آزاد» که اخیرا ابلاغ شده است، تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم در برخی جلسات مطرح شده که ترکیب شورای فرهنگی دانشگاه‌ها به نفع جریان فکری دانشگاه آزاد نیست و معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد هم برای همین چنین بخش‌نامه‌هایی را ابلاغ کرده است.

وی افزود: به قول یکی از رسانه‌ها دانشگاه آزاد با مین‌گذاری قصد کاهش اختیارات شورای فرهنگی را دارد که البته این حرکت خلاف استقلال دانشگاه‌ها و طرح برخی شعارها همچون آزادی بیان، دموکراسی، صلح سلام و کرسی های آزاد اندیشی از سوی مسئولین سازمان مرکزی است.

شورابی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه آزاد در عمل می‌خواهد دیکتاتور مابانه عمل کند. بهتر است دانشگاه آزاد روی پروژه‌های عمرانی و سیستم رسانه‌ای خود نظارت کند تا نهاد های فرهنگی انقلابی دانشگاه.

مسئول شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکید کرد: عدم شفافیت اختیارات در آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها باعث شده است تا دانشگاه آزاد از این مساله سوء استفاده کند.

این فعال دانشجویی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بصورت شفاف اختیارات شورای فرهنگی دانشگاه و معاونین فرهنگی وزارتین علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد را مشخص کند و باید سازوکاری ایجاد شود که دستگاه‌ها قبل از ابلاغ بخشنامه‌ها آن را به شورای عالی ارائه و در صورت موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را ابلاغ کنند.

وی در خاتمه گفت: خواسته دیگر ما از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است و امیدواریم این نهاد بصورت جدی به این مساله ورود کند.

شورابی در پایان گفت: وقتی بخشنامه « نحوه هزینه کرد بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد، بخشنامه اردوها، بخشنامه حمایت از نشریات و بخشنامه اخیر را در کنار هم قرار می‌دهیم می‌بنیم هیچ اختیاری برای شورای فرهنگی دانشگاه باقی نمانده است./836/د102/ل

ارسال نظرات