۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۴۴۶۹۵۳
نایب رییس مجلس:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام سریع دولت است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر بخواهیم با محوریت اقتصاد مقاومتی به توسعه و رشد متوازن دست یابیم باید در کارها سرعت کافی داشته باشیم.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: همه در این راستا مسؤولیت سنگین بر عهده داریم.
وی با تأکید بر این‌که گام های آهسته در موضوع اقتصاد مقاومتی ما را به اهداف مورد نطر رهبری نمی رساند، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام سرعتی و فوری می طلبد، هم دولت و هم بخش خصوصی به نوبه خود وظایف مهمی دارند که بایستی به دقت و به سرعت اجرایی شوند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بخواهیم با محوریت اقتصاد مقاومتی به توسعه و رشد متوازن دست یابیم باید در کارها سرعت کافی داشته باشیم، اقدام و عمل مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها با سرعت عمل و در عین حال دوری از شعارگرایی ممکن خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت در اجرای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی در سالجاری اظهار داشت: فعالان بخش خصوصی در استان با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند که بایستی مورد توجه دولتمردان قرار کیرد.
پزشکیان با انتقاد از معطل ماندن چند پروژه مهم ملی در آذربایجان شرقی با وجود پیگیری های صورت گرفته، گفت: یکی از مهم ترین این پروژه ها آزادراه تبریز - بازرگان است که با وجود مشخص شدن سرمایه گذار خارجی و پیمانکار گفت: 18 ماه از تصویب این پروژه می گذرد و هنوز کاری انجام نشده است.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس کندی در اجرای چنین طرح هایی را مغایر با اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: استفاده از توان و سرمایه خارجی در اجرای پروژه های بزرگ رویکرد دولت است، اما لازمه حضور سرمایه گذاران خارجی کاهش بروکراسی و بسترسازی برای انجام سریعتر سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به اینکه پروژه راه آهن میانه - تبریز با وجود سپری شدن 14 سال از شروع آن هنوز به سرانجام معلومی نرسیده است، خاطرنشان کرد: با چنین عملکردهایی دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی ممکن نخواهد بود، اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی با شعار دادن نمود نخواهد یافت./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات