۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۴۶۹۹۷
آیت الله جوادی آملی:

اصول بنيادين هلال‌احمر مترتب از انديشه الهی است

حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی اصول و اعتقادات بنيادين جمعيت هلال‌احمر را مترتب از انديشه و كلام الهي برشمرد و خطاب به اعضای جمعیت هلال احمر گفت:همين كه دست انساني را گرفته و به كمك او مي‌شتابيد، بهشت را براي خود اختيار مي‌كنيد.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آيت‌الله جوادي آملي در ديدار نماينده ولي‌فقيه در جمعيت هلال‌احمر و در اجتماع مديران، كاركنان و امدادگران هلال‌احمر، اصول و اعتقادات بنيادين جمعيت هلال‌احمر را مترتب از انديشه و كلام الهي برشمرد و بیان داشت:همين كه دست انساني را گرفته و به كمك او مي‌شتابيد، بهشت را براي خود اختيار مي‌كنيد.

وی به تفاوت‌هاي وجودي هلال‌احمر جمهوري اسلامي ايران با ساير كشورها اشاره و خاطرنشان كرد: در سراسر دنيا جمعيت هلال‌احمر و صليب‌سرخ به ارايه خدمات خيرخواهانه مي‌پردازد، اما در ايران اسلامي اين نهاد مردمي، با استعانت از سيره علوي و نگاه عميق به اصول الهي به مردم نيازمند، خدمت مي‌كند.

حضرت آيت‌الله جوادي آملي با ارج‌نهادن خدمات عام‌المنفعه هلال‌احمر در جامعه، نگاه انسان‌دوستانه و با‌ خلوص اعضاي اين مجموعه به جامعه نيازمند را، مصداق واقعي عمل به دستورات الهي دانست و تصريح کرد: اين‌كه امروز شما لباس خدمت هلال‌احمر را به تن كرده و به نجات جان انسان‌ها مي‌انديشيد ارزشمند است و بايد با توكل بر خدا اين روحيه تقويت شود.

وی ادامه داد: جمعيت هلال‌احمر به دليل وجود نيروهاي داوطلب و نيكوكار جمعيتي مردم‌نهاد است؛ ليكن انطباق اهداف، اصول، منش و خط‌ مشي حركتي اين نهاد با دستورات الهي سبب مي‌شود تا اين مجموعه را «خدا‌نهاد» نیز بدانیم.

حضرت آيت‌الله جوادي آملي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فطرت خداجو در انسانها، نمونه عيني اين موضوع را حضور هلال‌احمر در عرصه‌هاي مختلف خدمت به جامعه دانست و خاطرنشان كرد: تقويت اين روحيه از سوي مسئولان، امري لازم و ضروري است./1323/د102/ج1

ارسال نظرات