۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۴۷۰۱۱
مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد مطرح کرد؛

ضرورت توجه به دستورات دین در راستای تحقق بانکداری اسلامی

مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی شیوه های بانکداری اسلامی اجرا می شود، گفت: انتظار می رود در بانکهای اسلامی به شیوه های اسلامی توجه بیشتری شود و مسؤولان در عرصه خدمت به مردم و برطرف شدن مشکلات اقتصادی جامعه هدف گام بردارند.
بانکداری اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مصطفی نورمحمدی، ظهر امروز در دیدار با رییس اداره امور شعب استان لرستان که در مدرسه علمیه رضویه خرم آباد برگزار شد، گفت: انتظار داریم در کشور که ادعای مسلمانی داریم، دستورات دین اسلام با جدیت اجرا شود.

وی با تأکید بر توجه بیشتر بانکها به وامهای قرض الحسنه، افزود: در اسلام نیز این امر مورد تأکید قرار گرفته و سفارش شده است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد اظهار داشت: ثواب قرض الحسنه 10 برابر بیشتر از صدقه عنوان شده است و همواره مایه خیر و برکت در زندگی انسان می شود.

وی با تأکید بر این که در بانکهای اسلامی باید اصل بر قرض الحسنه قرار گیرد، عنوان کرد: امید است با توجه به این امر بتوان بخشی از مشکلات مردم به ویژه جوانان را برطرف کرد.

حجت الاسلام نورمحمدی با اشاره به اینکه فقر آثار مخربی به جای می گذارد و افراد را به سمت فساد می کشاند، خاطرنشان کرد: وجود فقر آسیبهای اجتماعی فراوانی در پی دارد.

وی اظهار داشت: با نظارت دقیق بر تعهدات بانکی، نباید در پرداخت وام سختگیری بیشتری صورت گیرد چرا که با پرداخت وامهای قرض الحسنه می توان گره ای از مشکلات جوانان را باز کرده و جلوی آسیبهای اجتماعی را گرفت.

مدیر مدرسه علمیه رضویه خرم آباد بیان داشت: با دستگیری جامعه هدف باید تلاش کرد در سایه توجه به دستورات دین به اهداف متعالی اسلام رسید./9459/203/ب2

ارسال نظرات