۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۴۷۰۹۱

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان شمالی

برگزاری یادواره شهدای اهل سنت خراسان شمالی، برگزاری نخستین دوره طرح «ولایت» بسیج رسانه و درخشش جاجرمیها در مسابقات قرآن عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، پولاد نجاهی، بخشدار جرگلان با اشاره به اینکه یادواره 28 شهید اهل سنت خراسان شمالی هفدهم شهریورماه در جرگلان برگزار می‌شود، افزود: یادواره ٢٨ شهید اهل تسنن شهرستانهای راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد،١٧ شهریورماه در روستای حصارچه بخش جرگلان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد:٢٢ تن از این شهدا از شهرستان راز و جرگلان و شش تن از شهدای گران‌قدر از شهرستان مانه و سملقان و بجنورد هستند.

برگزاری نخستین دوره طرح «ولایت» بسیج رسانه خراسان شمالی

محسن زاهد احمدی، مسؤول سازمان بسیج رسانه خراسان شمالی، از برگزاری نخستین دوره طرح «ولایت» بسیج رسانه استان خبر داد و افزود: اصحاب رسانه به‌عنوان قشر آگاهی‌بخش جامعه و هدایت‌کننده افکار عمومی مردم، نیازمند آن هستند که در شرایط گوناگون و در حوزه‌های مختلف تحلیلهای دقیق و اطلاعات به‌روز داشته باشند.

وی اضافه کرد: دوره طرح ولایت بسیج رسانه خراسان شمالی برای نخستین بار و با هدف آگاهی‌بخشی به اصحاب رسانه استان به‌منظور ارائه تحلیل‌های صحیح به مردم، روز پنج‌شنبه، یازدهم شهریور برگزار می‌شود.

زاهد احمدی گفت: جریان شناسی سیاسی، امنیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی در رسانه، اخلاق در رسانه و همچنین ویژگی‌های رسانه انقلابی از مواردی است که در این دوره به آنها پرداخته می‌شود.

درخشش جاجرمیها در مسابقات قرآن

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم اظهار کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان خراسان شمالی با درخشش جاجرمی‌ها به پایان رسید.

وی افزود: در پایان از شهرستان جاجرم، محمد غریب در دعاخوانی مقام اول، محبوبه هنرمند در حفظ 20 جزء مقام اول، زهرا اسد زاده در حفظ 10 جزء مقام اول، سکینه غریب مقام دوم ترتیل، فاطمه بیگم حسینی مقام دوم حفظ کل و اکرم میرابی مقام دوم دعاخوانی را کسب کردند.

رقابت ۲۶ گروه نمایشی در یازدهمین جشنواره تئاتر استانی

محمدتقی آریان، سرپرست معاونت امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر استان از بیست و هفتم تا بیست و نهم شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت: ٢۶ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که هیأت بازبین، سیزدهم شهریورماه به مدت سه روز آثار رسیده به دبیرخانه را بازبینی می‌کند.

وی اظهار داشت: از ٢۶ اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره ۱۱ اثر از بجنورد، پنج اثر از شیروان، سه اثر از فاروج و از شهرستان‌های اسفراین، گرمه و جاجرم به تفکیک هرکدام دو اثر و یک اثر از شهرستان مانه و سملقان است.

آریان زمان اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر استانی را بیست و نهم شهریور همزمان با عید سعید غدیر خم در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد اعلام کرد./9314/303/ب2

ارسال نظرات