۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۴۷۲۵۲
مدیر کانون صبح عدالت مشهد:

ایمان باید توأم با جهاد و عمل باشد/ منتظران ظهور برای مقابله با زورگویان مهیا باشند

حجت الاسلام علمداری اندیشه دور از صراط مستقیم را تفکری خواند که ایمان را بدون عمل و جهاد می داند و گفت: بسیجیان باید قائل به ایمان همراه با عمل مجاهدانه باشند.
حجت الاسلام علمداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علمداری، مدیر کانون صبح عدالت، ظهر امروز در مسجد عمار مشهد با اشاره به انتظار در غیبت حضرت ولی عصر(عج) بیان کرد: انتظار در بیان صبوری، چشم به راهی، وحدت، آمادگی، نگاه به دور دست، بیداری و حرکت آمده است.

وی ادامه داد: مطابق با سخن مقام معظم رهبری برای بسیجی مخلص شدن باید اخلاص، بصیرت و عمل را با یکدیگر توام کرد چرا که این عنصر سه گانه باید پیوسته برای ما شاخص باشد؛ معنای حقیقی بسیج، توام کردن ایمان و عمل است و ایمان مجرد از عمل ارزش و منزلتی ندارد.

مدیر کانون صبح عدالت ایمان کامل را ایمانی خواند که با جهاد در میدان عمل باشد و اظهار کرد: مطابق با آیه «وَ الَّذِينَ آمَنُواْ وَ هَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ الَّذِينَ آوَواْ وَّ نَصَرُواْ أُولَـئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حقّا» مومن حقیقی آن کسی است که ایمان را با جهاد، هجرت و نصرت همراه می کند.

بسیجیان باید قائل به ایمان همراه با عمل مجاهدانه باشند

حجت الاسلام علمداری اندیشه دور از صراط مستقیم را تفکری خواند که ایمان را بدون عمل و جهاد می داند و گفت: بسیجیان باید قائل به ایمان همراه با عمل مجاهدانه باشند.

وی با اشاره به کتاب میراث فاطمه از مقام معظم رهبری درباره حضرت حجت(عج)، گفت: طبق سخنان ایشان همه باید زمینه را فراهم کنند تا امام زمان(عج) ظهور کنند؛ بدون شک آن جامعه ای می تواند پذیرای مهدی موعود(عج) باشد که در آن آمادگی و قابلیت وجود داشته باشد.

مدیر کانون صبح عدالت نبود زمینه و مقدمات را عاملی بر این خواند که انبیاء الهی نتوانستند تا دنیا را از پلیدی ها پاک کنند و ابراز کرد: امیر المومنین(ع) در مدت کوتاه حکومت با آن علم متصل به معدن الهی و نیروی اراده و توان نتوانست تا ریشه بدی را بخشکاند زیرا مقدمات فراهم نبود.

حجت الاسلام علمداری با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در این کتاب بیان کرد: ایشان می گویند مهم ترین وظیفه منتظران امام زمان(عج) این است که از لحاظ معنوی، اخلاقی، عملی و پیوند های دینی برای پنجه در افکندن با زورگویان خود را آماده و مهیا کنند.

وی با بیان این که مطابق با سخن آیت الله بهجت باید برای ظهور امام زمان(عج) دعای خالصانه و صادقانه کرد، افزود: از راه های خلاصی از گرفتاریهای دنیوی دعا کردن در خلوت برای فرج حضرت ولی عصر(عج) است نه دعای همیشگی صرف گفتن عجل فرجهم.

همه باید کار تشکیلاتی کنند

مدیر کانون صبح عدالت با اشاره به سخن حاج اسماعیل دولابی، گفت: ایشان همواره می فرمود ظاهرا اینطور به نظر می رسد که آقا می آید اما ما باید از پشت دیوار بیرون بیاییم تا ببینیم که حضرت از ابتدا حاضر و ناظر بر اعمال ما در این دنیا بوده اند.

حجت الاسلام علمداری با بیان این که اگر عشق و علاقه مان به اهل بیت(ع) حقیقی باشد، هرگز از آن دست بر نمی داریم حتی اگر بر خلاف میلمان بود، تصریح کرد: بدون شک عشق واقعی وحدت طلب است؛ ابوذر در بیانی گفت به آب گوارایی رسیدم، شرمم آمد حبیبم از اون اّب ننوشیده باشه و من بنوشم و این مصداق بارزی از عشق خالصانه است.

وی با بیان این که مطابق با فرمایش رحیم پور ازغدی کاری که امروز می کنیم انتظار نیست بلکه مهدی بازی است، اظهار کرد: شما اهل فکر و تدبر هستید و باید با مطالعه و واکاوی کتاب «انتظار عامیانه، عالمانه و عارفانه» از استاد پناهیان راهکارهای تقویت انتظار را جست و جو کنید.

مدیر کانون صبح عدالت با بیان این که همه باید کار تشکیلاتی کنند، خاطر نشان کرد: حتی اگر کسی نبود باید فردی و بدون تکیه بر دیگران تنها برای خداوند متعال قیام کنید؛ حتی اگر کسی فردی قیام کند و موج بردارد بدون شک تشکیلات نیز اتفاق خواهد افتاد./864/201/ب2

ارسال نظرات