۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۴۷۲۷۳
بروجردی:

رژیم صهیونیستی با وجود تهدیدات مکرر جرأت حمله به ایران را ندارد

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امروز ایران جزء چند قدرت موشکی دنیا است و اینکه رژیم صهیونیستی با وجود تهدیدات مکرر جرأت حمله به ایران را ندارد خود توان بازدارندگی ایران است و حضور ناوهای ما در آبهای فرامنطقه گویای این مهم است.
بروجردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نوشهر ، علاءالدین بروجردی عصر امروز در دومین همایش ملی فناوری‌های نوین دریایی با بیان این که پدیده تروریسم دریایی به یک معضل جدی در جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قوی‌ترین نیرو در سطح جهان است که توانست در مقابله با دزدان دریایی موفقیت‌آمیز عمل کند و این برای نظام ما یک اقتدار ملی است.
وی در تبیین موقعیت راهبردی کشور ایران، گفت: بسیاری از کشورهای منطقه در خشکی محصورند اما کشور ما یک کریدور مهم حمل و نقلی است که باید بتوانیم از این موقعیت استثنایی به‌ویژه در عرصه اقتصادی استفاده کنیم ، باوجود اینکه 90درصد حمل و نقل در کشور از حمل و نقل دریایی صورت می‌گیرد اما در بخش زیرساخت‌ها مشکلات زیادی وجود دارد که باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مدار 10 درجه نشان از قدرت و پیشرفت این نیروی راهبردی دارد که در عرضه جهانی یک افتخار است که مرهون زحمات جوانان انقلابی ما در این زمنینه است.


بروجردی با اشاره به این که سیاست جمهوری اسلامی ایران حمله به هیچ کشوری نیست، خاطرنشان کرد: کشور ما نماد صلح‌طلبی در دنیا است اما اگر مانند دوران جنگ تحمیلی کسی به ما حمله کند در مقابل آن می‌ایستیم و تا آخرین لحظه دست از دفاع نخواهیم کشید.

وی افزود: توانمندی‌های دریایی ما در نیروهای مسلح و مشخصا در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در عرصه دریای عمان و اقیانوس فعالیت دارند و همچنین فعالیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در خلیج فارس، مسؤولیت عملیات را بر عهده دارند؛ رکن مهمی در دفاع از تمامیت ارضی و امنیت ملی است.


وی ادامه داد: درست است در دنیا در زمان رژیم پهلوی ما لقب ژاندارم منطقه را داشتیم و تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار ما بود اما حتی اجازه تعویض یک قطعه را مهندسین ما نداشتند و مشکلات متعددی در پیش‌رو داشتیم که امروز بر آنان پیروز شدیم و به خودکفایی رسیدیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که کشور تک‌پایه در اقتصاد هستیم، تصریح کرد: امروز ایران جزء چند قدرت موشکی دنیا است و این که رژیم صهیونیستی با وجود تهدیدات مکرر جرأت حمله به ایران را ندارد خود توان بازدارندگی ایران است.

وی یادآور شد: درست است که همه اقدامات در عرصه نظامی بر اساس تدابیر رهبری صورت می‌گیرد اما نیروهای مسلح ما امروز یک بعد جهانی دارند و به لحاظ زمینی و دریایی قابل مقایسه با دیگر کشورهای دنیا نیست و حضور ناوهای جمهوری اسلامی در کشورهای فرامنطقه نشان از قدرت ایران دارد و این نشان از این است که سیاست‌های کشور ما در عرصه نظامی، بومی‌سازی است و ناو جماران از بزرگ ترین افتخارات صنایع دریایی ما است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌های مجموعه تجهیزات نوین و ضرورت بهره‌گیری از آخرین پدیده‌های علمی، راهی جز استفاده از محافل دانشگاهی نداریم و باید از این حوزه بهره‌گیری مناسب انجام شود.

بروجردی گفت: ‌قدرت دفاعی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی امروز به حدی رسیده است که به هیچ کشوری اجازه کوچکترین تعرضی به خاک ایران اسلامی داده نمی‌شود و اکنون نیروهای مسلح ما بالنده‌تر از همیشه فعالیت دارند که باید با استفاده از تجهیزات و علوم نوین، به پیشرفت‌های بیشتر دست یابیم.
وی با اعلام این مطلب‌که برای توسعه سواحل کشور، مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خوبی دارد، گفت: این اقدام برای اولین‌بار در جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و بنا به منویات رهبرمعظم انقلاب برای بهبود مناطق محروم کشور، این برنامه نقش مهمی در سطح زندگی مردم به‌ویژه در سواحل مکران دارد./950/پ202/ج

 

ارسال نظرات