۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۴۷۳۹۳
امام جمعه اردبیل:

آل سعود با اقدامات خود ثابت کرد که شایسته امارت حج نیست

امام جمعه اردبیل با اشاره به کشتار مسلمانان به دست آل سعود در سالهای مختلف، گفت: آل سعود با اقدامات خود ثابت کرد که شایسته امارت حج نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری عالم اسلام باید درباره مدیریت حج چاره اندیشی کند.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از نقش پدافند هوایی کشور تجلیل کرد و آنها را بزرگ مرزداران و مرزبانان کشور و چشم بینای ملت و از اسباب اصلی امنیت کشور دانست.

وی اقتدار فوق العاده این نیرو را بسبب یأس دشمن و خنثی شدن برنامه های آنها دانست و گفت: این اقتدار غرور آفرین نتیجه انقلاب اسلامی است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: یکی از شاهکارهای این نیرو، ردگیری پهپاد جاسوسی اسرائیل برخاسته از لنکران در سال های گذشته بود که با ردگیری و روشن کردن مقصد آن این پهپاد را در فراز اصفهان سرنگون کردند.

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و امیرمؤمنان علی(ع) که به عنوان روز ازدواج نام گذاری شده، گفت: این ازدواج از جهات عدیده الگوی جهانی برای جوانان است.

وی در بیان بخشی از امتیازات این ازدواج، بیان داشت: اول اینکه با عفت شروع شد و با عفت ادامه یافت و هر دو طرف ازدواج، دریای حیا، حجب و تقوا بودند و دوم اینکه طرفین فضائل روحی و علمی یکدیگر را مناط ازدواج قراردادند و از لحاظ تمول و تمکنات مادی بری بودند.

وی گفت: پیام این ازدواج این است که انتخاب شریک زندگی با امتیازات مادی و زیبائی های ظاهری و مخصوصاً از زنان متبرج جاهلی و از کسانی که با خودنمایی های حرام خود را عرضه می کنند، خطای محض است.

امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: سوم اینکه هر دو طرف انتخاب خود ار به خداوند سپرده بودند و خدا بود که اینها را به همدیگر انتخاب کرد و از این رو شعار جوانان در ازدواج باید این دعا باشد  که خدایا عفت از من، انتخاب از تو.

وی اظهار داشت: وصف چهارم این ازدواج بساطت و سادگی بود، امیرالمؤمنان علی(ع) حتی خانه ای نداشت و حضرت زهرا(س) را به اتاقی که در گوشه نخلستان درست کرده بودند بردند و مهریه نیز مهرالسنه بود؛ یعنی 500 درهم و سنت پیامبر، سنت خداست و جهازیه هم از پول مهریه و با اقلامی ساده بود.

وی گفت: امتیاز پنجم این بود که در مراسم این ازدواج خبری از گناه نبود، نه اختلاط زن و مرد، نه شراب، نه رفع القلم و نه اذیت همسایه ها تا طلوع صبح.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه، اظهار داشت: ازدواج از مقدس ترین نهادها است که اگر گناه در آن نباشد رحمت به آنجا نازل می شود و از این رو در شب زفاف حضرت زهرا(س) جبرئیل، میکائیل و اسرافیل به همراه 70 هزار فرشته نازل شدند.

وی افزود: مراسم ازدواجی که توأم با گناه باشد، شئامت آنجا را فرا می گیرد و در چنین مراسمی نه تنها فرشتگان الهی فرود نمی آیند بلکه برپا کنندگان در آن به خشم الهی گرفتار می شوند.

وی ادامه داد: ما هرچه از این اسوه های ابدیت فاصله بگیریم با پدیده های لاینحل اجتماعی مواجه می شویم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، تصریح کرد: امروزه هم اصل ازدواج و هم استحکام آن با مشکل مواجه شده است و امروز در ازدواج موانع فرهنگی بیشتر از موانع اقتصادی است.

وی افزود: افزایش سطح توقعات با آداب و رسوم غلط و دست و پاگیر بخش عظیمی از جامعه مخصوصا جوانان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه در سال 1366 گفت: ملت ما 325 شهید در آن زمان تقدیم اسلام کرد و در زمان و مکانی که ریختن خون حرام است و حتی مشرکین حرمت آن را رعایت می کردند، آل سعود هتاکی کرد و ثابت نمود که هیچ اعتقادی به دین اسلام ندارد.

وی افزود: جرم شهدای ما فقط برائت از مشرکین بود که خداوند در 10 سوره قرآن از آن بحث کرده است.

وی گفت: تلفات حج در تاریخ آل سعود واقعا وحشتناک است به طوری که در سال گذشته در ماجرای جرثقیل 110 نفر کشته شدند و در فاجعه منا بیش از 7 هزار حاجی جان خود را از دست دادند، در حالی که آل سعود تا به حال نه عذرخواهی کرده، نه مسؤولیت پذیرفته، نه دیه داده و نه زیر بار تشکیل کمیته حقیقت یاب می رود.

آیت الله عاملی در ادامه گفت: بدتر از همه اینها، آل سعود سرکرده منافقین را به حج امسال و به مهمانی ویژه پادشاه دعوت کرده است.

وی افزود: آل سعود با دعوت از آنها و همکاری با آنها و کشتن 10 هزار بیگناه در یمن و هزاران بی گناه در عراق و سوریه و علنی کردن ارتباط خود با اسرائیل ثابت کرد که شایسته امارت حج نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری عالم اسلام باید درباره مدیریت حج چاره اندیشی کند./937/201/ب2

ارسال نظرات