۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۴۷۵۳۹

توصیه های کوتاه استادان حوزه به طلاب

چند تن از استادان برجسته حوزه علمیه در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه با توصیه به این که طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند بر این که تحصیل باید مقدمه رفع نیازهای جامعه باشد، تأکید کردند.
آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حوزه علمیه قم سال جدید تحصیلی خود را صبح امروز با برگزاری افتتاحیه ای با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و جمعی از علما، اساتید و طلاب حوزه عملیه در مدرسه فیضیه آغاز کرد.

به همین مناسبت در حاشیه این مراسم با آیات سید احمد خاتمی، محسن فقیهی، سید محمد غروی و حجج اسلام والمسلمین سید علی عماد و محمدرضا آشتیانی گفت و گو کرده ایم.

تصمیم بگیریم سرباز خوبی برای امام زمان باشیم

آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نصایح حضرت آیت الله مکارم شیرازی در رابطه با رسالت ها و آسیب های حوزه علمیه را بسیار کلیدی دانست و خاطرنشان کرد: توصیه من به طلاب این است که در آغاز سال تحصیلی تصمیم بگیریم سرباز خوب حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

طلبه باید روحانیت خود را درمعرض دید مردم قرار دهد

آیت الله محسن فقیهی با بیان اینکه مهمترین ویژگی یک روحانی توجه به معنویات است، اظهار داشت: روحانی هم باید روح خود را تقویت کند و در مقابل گناه بایستد و هم باید باعث تقویت روحانیت در مردم شود و معنویت را در جامعه برای دیگران ایجاد کند زیرا تکامل معنوی رکن اصلی روحانیت است.

وی افزود: شئون طلبگی به این است که طلاب در هر کجا که هستند در اول وقت، نماز بخوانند و همانطور که در باطن معنویت دارند در ظاهر هم آن را ابراز کنند و روحانیت خود را در معرض دید مردم قرار دهند.

به گونه ای درس بخوانیم که شرمنده امام زمان نباشیم

آیت الله سید محمد غروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه در توصیه به طلاب اظهار داشت: باید به گونه ای درس بخوانیم که هم تحصیلمان و هم دیگر فعالیت هایمان مورد تأیید امام زمان(عج) باشد و شرمنده آن حضرت نباشیم.

طلبه باید دائما در حال خودارزیابی باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه، با بیان این که طلبه باید دائما در حال خودارزیابی باشد، گفت: خود ارزیابی به انسان انگیزه برای پیشرفت و تکامل می دهد و آغاز سال تحصیلی باید آغاز یک برنامه ریزی یک ساله برای کار علمی باشد.

طلاب با جدیت درس بخوانند تا نیاز مردم را برطرف کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه مردم از نظر معنوی و دینی نیاز به طلاب دارند، تصریح کرد: در دنیای امروز که فضاهای مجازی بسیار گسترده شده است مسؤولیت طلاب سنگین تر است و طلاب باید با جدیت و به تحصیل بپردازند و با ایجاد نشاط و تحرک در جامعه بتوانند نیازهای مردم را برطرف کنند./843/پ201/س

ارسال نظرات