۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۷۵۹۳
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تعامل همگانی در حوزه عفاف و حجاب یک ضرورت دینی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که در حوزه عفاف و حجاب نیازمند دقت عمل بیشتری هستیم، گفت: همه نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب و سایر نهادها باید تعامل همگانی با یکدیگر داشته و از هر گونه تعارضی به دور باشند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره و فضای مجازی بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، با تقدیر از خدمات این بنیاد، اظهار کرد: بنیاد عفاف و حجاب در استان قزوین نهال نوپایی است اما خوشبختانه در این مدت کوتاه توسعه محسوسی داشته است.

توجه همه جانبه به دین ضامن سعادت اخروی انسان است

وی با اشاره به همه جانبه‌ نگری در موضوع دین، تصریح کرد: خداوند خطاب به بنی‌اسرائیل به آن‌ها تأکید می‌کند که نباید تنها به بخشی از دین توجه کنند و سایر بخش‌ها را نادیده بگیرند و در ادامه می‌فرماید آن‌هایی که این‌گونه با دین معامله می‌کنند در دنیا خوار و در آخرت دچار عذاب شدید خواهند شد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب باید مانند بنای یک ساختمان، به طور کامل متصل و مرتبط به هم دیده شود و همه بخش‌های این ساختمان با هم توسعه و رشد پیدا کنند تا اثرگذار شود.

تعامل همگانی در حوزه عفاف و حجاب یک ضرورت دینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که در حوزه عفاف و حجاب نیازمند دقت عمل بیشتری هستیم، تصریح کرد: همه نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب و سایر نهادها باید تعامل همگانی با یکدیگر داشته و از هر گونه تعارضی به دور باشند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه باید شعائر الهی را بزرگ و در حفظ بزرگی آن‌ها بکوشیم، ابراز کرد: آن کسی که در کشورهای اروپایی حجاب خود را در خیابان‌ها حفظ می‌کند، به معنای واقعی شعائر الهی را پاس می‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: باید احساس کنیم همه کسانی که در ابعاد مختلف در پی تعظیم شعائر الهی هستند، در حقیقت یک کار را انجام می‌دهند و همه کسانی که این حقیقت را درک می‌کنند نیروهای حقیقی نهادهای فعال در حوزه عفاف و حجاب هستند.

اگر عفاف باشد حجاب بیرونی محکم خواهد بود

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه عفاف یک روحیه، ملکه باطنی و ملکات نفسانی به حساب می‌آید، ابراز کرد: در حقیقت حجاب یک نماد بیرونی است، اگر عفاف باشد حجاب بیرونی محکم خواهد بود، یعنی ممکن است شخصی عفیف باشد اما محجبه نباشد.

وی در ادامه با بیان این‌که عفاف و حجاب دو مقوله جدا از هم هستند، اضافه کرد: ممکن است کسی در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که حساسیت‌های دینی مانند این که موی زن را نباید کسی ببیند، نیاموخته اما به شخصه انسان عفیفی باشد و ممکن است کسی عفیف نباشد اما محجبه باشد، چنین آدمی حجاب را آموخته اما عفاف را نیاموخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت موضوع کرامت در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: محال است عفاف و حجاب بدون توجه به کرامت انسانی پا بگیرد و کرامت هم بدون تقوا شکل نخواهد گرفت.

وی در پایان موضوع کرامت و تقوا را در حوزه اجتماع دینی لازم و ضروری دانست و افزود: کرامت موضوعی است که از تقوا به دست می‌آید و تقوا با عبادت و بندگی حاصل می‌شود و در نهایت عبادت هم از عقیده شکل می‌گیرد./873/203/ب2

ارسال نظرات