۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۴۷۷۲۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

شناسایی 72 هزار قاری قرآن در استان/ فرهنگ قرآنی سدی در برابر نفوذ فرهنگی دشمن است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این‌که 72 هزار قاری قرآن در استان شناسایی شده است، گفت: تعداد قاریان قرآن اوقاف در مازندران بالغ بر 12 درصد افزایش یافته است که این نشان دهنده وجود ظرفیت بالای قرآنی در استان است.
مدیرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در ساری با بیان این که فعالان قرآنی از سرمایه‌های بزرگ فرهنگی و قرآنی استان هستند، افزود: مازندران در طول تاریخ پرچمدار قرآن بوده که 18 هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این‌که 72 هزار قاری قرآن در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: تعداد قاریان قرآن اوقاف در مازندران بالغ بر 12 درصد افزایش یافته است که این نشان دهنده وجود ظرفیت بالای قرآنی در استان است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این‌که این مسابقات در 15 رشته آقایان و بانوان برگزار می‌شود، افزود: حفظ 10 تا 40 جز، اذان، ترتیل و جزخوانی در این دوره مسابقات برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که 13 برادر و 14 خواهر از مازندران به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن راه خواهند یافت گفت: مسابقات قرآن‌کریم موجب شور و نشاط معنوی در بین جوانان و قرآن‌آموزان می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که سعادت انسان‌ها در گرو اطاعت از اهل‌بیت(ع) و قرآن است که همه ما باید به تمسک به این دو عامل سعادت دنیا و آخرت خود را تأمین کنیم، افزود: تربیت مبتنی بر قرآن مقدم بر همه امور است که همه ما باید دغدغه این مهم را داشته باشیم.

وی با تأکید بر افزایش توجه به قرآن، تدبر و عمل به قرآن ادامه داد: انس با قرآن سبب هدایت انسان شده و دوری از قرآن و اهل بیت برای جامعه بشری و دنیا مشکل‌ساز خواهد بود که امیدواریم همه ما با انس با قرآن در مسیر قرآن گام برداشته و زندگی قرآنی در جامعه تشکیل دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش قرآن کریم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: هویت انقلاب و نظام ما قرآنی است و امام خمینی(ره) با استفاده از فرامین و دستورات الهی در قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و با حمایت‌های مردم توانست حکومت اسلامی را در ایران پیاده کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

حجت الاسلام علیزاده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران را یک رهبر قرآنی دانست و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سال چندین مرتبه با قاریان، حافظان و مربیان قرآنی دیدار می‌کند که این نشان‌دهنده اهمیت مقام ولایت و قرآن کریم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که برای اجرایی شدن مفاهیم قرآن کریم در کشور، استان همه مردم و مسؤولان وظیفه حمایت و پشتیبانی دارند، اظهار داشت: باید از ظرفیت قرآن کریم در راه هدایت بشر استفاده کرد.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: اگر مفاهیم و معارف قرآن در جامعه رواج یابد؛ به یقین گناهان و معضلات در کشور کاهش خواهد یافت و در این باره انتظار بیشتری از خادمان قرآن به خصوص حوزه های علمیه داریم.

استاد حوزه علمیه مازندران سبک زندگی قرآنی را نیاز امروز جامعه دانست و با بیان این که متأسفانه جامعه ما امروز گرفتار فرهنگ های غلط غربی شده است، گفت: خانواده ها باید مفاهیم قرآنی را با شیوه های جذاب و اثرگذار برای فرزندان خود تبیین و تبلیغ کنند.

وی با بیان این که نسل جوان ما بیش از پیش نیازمند آشنایی با اصول، مبانی و معارف قرآنی هستند، تصریح کرد: نهادهای متولی باید با برنامه ریزی صحیح و هدفمند این اصل مهم را پیگیری کنند تا شاهد جامعه ای سالم و دیندار باشیم.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که کلام الهی برای همه بخش های زندگی انسان راه و روشی صحیح و تعالی بخش دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه امروز از آن مفاهیم و تعالیم سعادت بخش فاصله گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، راه رسیدن به کمال و تعالی حقیقی را درک عمیق مفاهیم روح بخش قرآنی دانست و افزود: همه آیات و مفاهیم قرآنی همچون چراغی برای یافتن مسیر در دنیای تاریخ امروز است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که عمل ما باید مبلغ رفتار و تبلیغ ما باشد، افزود: همه ما در معرض آفت‌های مختلف قرار داریم و در آیات مختلف بر تهدید نفس و شیطان اشاره شد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر لزوم معرفی الگو‌های دینی و قرآنی در جامعه اشاره و خاطر‌نشان کرد: پیامبر اعظم در قرآن کریم به عنوان الگوی کامل در جامعه معرفی شده است و رفتار و نحوه زندگی پیامبر گرامی اسلام باید در جامعه نمود داشته باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات