۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۴۷۸۶۸
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

فاجعه انسانی منا لکه ننگی بر پیشانی آل سعود/ آل سعود مجری سیاست های آمریکایی صهیونیستی در منطقه

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که فاجعه انسانی منا همچون لکه ننگی بر پیشانی آل سعود ماند، گفت: متأسفانه به دلیل بی تدبیری آل سعود حجاج 24 کشور دنیا در حادثه منا جان خود را از دست دادند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز فاجعه منا در ساری برگزار شد با بیان این که این فاجعه انسانی لکه ننگی بر پیشانی آل سعود ماند، افزود: متأسفانه به دلیل بی تدبیری آل سعود حجاج 24 کشور دنیا جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این اتفاق یکی از تلخ ترین و بی سابقه ترین فاجعه ای بود که در حق مسلمانان به دلیل سوء مدیریت و بی کفایتی دولت عربستان اتفاق افتاد به طوری که لک ننگ آن هیچ وقت از دامن دولت عربستان پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این‌که حج یکی از ارکان دین و از فرضیه های الهی به شمار می رود، افزود: اما کارشکنی ها و بی تدبیری رژیم آل سعود نشان داد که میزبانی میهمانان خدا را ندارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران دولت عربستان را مروج وهابیت، تکفیر، تفرقه و تروریسم دانست و افزود: همانطوری که بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در سال ۶۶ به مناسبت شهادت زائران ایرانی به دست آل سعود فرمودند اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همه کسانى که به ما بدى کردند بگذریم، نمى توانیم از جنایات آل سعود بگذریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آل سعود انتقام شکست خود در یمن، سوریه و عراق را از میهمانان خانه خدا گرفت، افزود: سلفی ها پیشینه ننگینی در کشتار مسلمانان و یاری رساندن به قاتلان زنان و کودکان را دارند، خائنان حرم با پول نفت مسلمانان به قتل مسلمانان می پردازد و به صهیونیست های غاصب در کشتار کودکان و زنان فلسطینی یاری می کنند.

وی با بیان این که عربستان باید منتظر سیلی محکمی از اسلام باشد، گفت: فاجعه منا باید  بیداری مسلمانان شود این فاجعه باید در اذهان زنده بماند و همانند دیگر روزهای ملی در خصوص آن روشنگری شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری این واقعه غمبار را نشان دهنده ماهیت پلید رژیم آل سعود دانست و افزود: با توجه به جنایت های متعدد این رژیم جنایت کار امروز لعن و نفرین امت اسلام بر آل سعود فراگیر شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران موسم حج را نشانه قدرت امت اسلام دانست و تصریح کرد: هر ساله در این تجمع عظیم یک میتینگ سیاسی بزرگ تشکیل می شود که مسلماً به ضائقه جبهه کفر خوشایند نخواهد بود.

وی دشمنی جبهه کفر را با اسلام پایان ناپذیر دانست و تصریح کرد: به تعبیر قرآن مادامی که شعار اسلام ناب را سر دهیم، دشمنان اسلام هرگز از امت اسلام راضی نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری جان باختن حجاج بیت الله الحرام را مظلومانه خواند و با بیان این که این فاجعه انسانی در تاریخ ذلت بار آل سعود به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به وقوع چنین حادثه بزرگی این رژیم سفاک کوچکترین واکنشی نسبت به این جنایت آشکار نشان نداد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اکثر حجاج در آن فاجعه انسانی بر اثر تشنگی جان سپردند، افزود: دولت سعودی جنایتکار حتی از رساندن آب به زائران نیز خودداری کرد که این امر نشان دهنده ی اوج خباثت آل سعود است.

وی با بیان این که آل سعود دست نشانده آمریکایی ها در منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد: این رژیم مفسد و خبیث مهره آمریکایی ها به منظور تحقق اهداف شوم صهیونیستی آمریکایی است و دستان آنها آلوده به خون های هزاران انسان بی گناه آلوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که آل سعود در کشتار انسان های بی گناه منطقه هم پیمان صهیونیست ها هستند، بیان داشت: جنایت های این رژیم مستکبر امروز برای بسیاری از ملت های جهان آشکار شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که کشورهای اسلامی باید وحدت و همبستگی داشته باشند، ادامه داد: مسلمانان نباید هیچ گاه فریب نقشه های دشمنان را بخورند که آن ها می خواهند به منافع و اهداف خود دست پیدا کنند.

وی با اشاره به حملات و جنایات عربستان در کشور یمن، گفت: مردم کشور یمن تحت سخت ترین جنایات قرار دارند که آل سعود از هر اقدام ضد انسانی بهره گیری می کند و جای تعجب است که کشوری که خود را خادم الحرمین می داند دست به چنین اقداماتی زده و دست به کشتن مسلمانان بزند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مجامع به اصطلاح حقوق بشری و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر جنایات کشور یمن سکوت کردند، خاطرنشان کرد: آن ها تنها ادعای حقوق بشر داشته و چشمان خود را به جنایات کشور یمن بستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امت اسلامی نباید در برابر جنایت‌های آل سعود در منطقه سکوت کنند، تصریح کرد: امروز دستان پلید آل سعود به خون های پاک هزاران انسان بی گناه در کشورهای مختلف اسلامی آلوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که آل سعود به دنبال گسترش فضای ناامنی در منطقه است که امروز نیز به حمایت از داعش می پردازد، افزود: آل سعود دست به جنایات و کشتارهای بسیاری می زند که نمونه بارز آن در کشور یمن است.

عصو شورای حوزه علمیه مازندران موضع گیری مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب در جریان فاجعه منا را بسیار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می رود مقامات دولتی کشورمان نیز در خصوص احقاق حق شهدای منا پیگیری جدی داشته باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات