۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۴۷۹۷۷

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان شمالی

برگزاری کنگره 946 شهید شهرستان بجنورد با حضور آیت‌الله خاتمی، تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان شمالی و تأکید بر الگوگیری از سیره و سبک ائمه اطهار(ع) عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام غلامرضا یغموری، نماینده ولی‌فقیه در ناحیه بسیج بجنورد، اظهار کرد: پنج‌شنبه همین هفته ساعت 18 کنگره ۹۴۶ شهید شهرستان بجنورد با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در بارگاه امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره در راستای کنگره بزرگ 3 هزار شهید خراسان شمالی در نوزدهم مهرماه امسال، برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام یغموری اضافه کرد: شهدا نیازی به کارهای ما ندارند، بلکه این ما هستیم که نیازمند حضور معنوی شهدا در کارهای خود هستیم.

پیکر ۲ شهید گمنام در خراسان شمالی تدفین می‌شود

سردار سید محمد باقر زاده، فرمانده کمیته تفحص و جستجوی مفقودین نیروهای مسلح کشور، در حاشیه جانمایی تشییع دو پیکر از شهدای گمنام در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان شمالی، از تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در ستاد فرماندهی انتظامی استان خبر داد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع سبزپوشان ناجا، اظهار داشت: حرکت شهدای انقلاب و هشت سال دفاع در امتداد حرکت بزرگ و الهی ائمه اطهار (ع) بود.

این مقام ارشد نظامی بابیان اینکه کارکنان نیروهای مسلح با شهدا انس گرفته‌اند، افزود: برقراری رابطه قلبی کارکنان با شهدا، بدون شک سبب موفقیت کارکنان در مأموریت‌ها و امورات محوله می‌شود.

سیره و زندگی ائمه اطهار (ع)؛ الگویی برای سعادت بشریت

حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد، اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با ابزارهایی مختلف همچون شبکه‌های ماهواره‌ای و جنگ نرم قصد فروپاشی بنیان خانواده‌ها را دارند.

وی با تأکید بر الگوگیری از سبک و سیره ائمه اطهار (ع) درزمینهٔ تشکیل خانواده و زندگی، افزود: سیره ائمه اطهار (ع) الگویی ماندگار برای زندگی عزتمند و موجب سعادت دنیا و آخرت بشریت است.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی همچنین با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب، دشمن‌شناسی و تبعیت از ولایت فقیه را رمز پیروزی جمهوری اسلامی بر بدخواهان ملت ایران دانست و افزود: آمریکا و اسراییل پیش از پیروزی انقلاب هم در صحنه‌های مختلف چهره خبیث خود در دشمنی علیه مردم و نظام ایران نشان دادند و امروز نیز با ابزارهای مختلفی همچون شبکه‌های ماهواره‌ای و جنگ نرم قصد فروپاشی بنیان خانواده‌ها را دارند.

درخشش دانش‌آموزان اسفراینی در جشنواره ملی فرهنگی و هنری کشور

مهدی محمدی، کارشناس مسؤول فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهرستان اسفراین گفت: دانش‌آموزان اسفراینی در جشنواره ملی فرهنگی و هنری کشوری خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه 6 دانش‌آموز اسفراینی در سی ‌و چهارمین جشنواره‌های فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور حائز رتبه‌های برتر این دوره از مسابقات شدند، گفت: این جشنواره‌ها چندین سال است که از سوی وزارت آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف شعر، سرود، داستان و هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه در رشته تک‌نوازی پیانو فاطمه طیبی مقام سوم، در رشته داستان مینا علیزاده مقام دوم در رشته وبلاگ نویسی عارف بیگ محمدی مقام سوم را به دست آوردند، افزود: همچنین در رشته سفالگری مهدی عبدلی مقام سوم را به دست آورد و در رشته مشبک علی‌رضا رویینی و فاطمه دهناد هر دو جزء برگزیدگان کشوری شدند./9314/303/ب2

ارسال نظرات