۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۴۸۷۸۸
امام جمعه شهرری:

صرف درس خواندن و عدم دخالت در سیاست همان حوزه سکولار است

امام جمعه شهرری با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، گفت: مدبران، مدرسان و طلاب باید بدانند که درس خواندن تنها و عدم دخالت در سیاست همان حوزه سکولار است.
ش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) به جابر جعفی فرمودند: کسی بی جهت ادعای شیعه بودن نکند، به خدا قسم شیعه ما کسی است که پارسایی پیشه کند و از گناهان و محرمات دور باشد بندگی خدا را به مرحله عمل برساند.

وی افزود: و در مقام عمل فرمودند: شیعیان ما با روحیه تواضع و فروتنی، خوش رفتاری با همسایگان و توجه به افراد شکست خورده شناخته می‌شوند.

امام جمعه شهرری با اشاره به فرازی از دعای مکارم الاخلاق که امام سجاد(ع)، فرمودند: بارالها مرا به گونه‌ای قرار ده که حاجتم را تنها از تو درخواست کنم، بیان داشت: در حقیقت تفسیر سخن امام سجاد(ع) بیان این کلام پیامبر(ص) است که فرمودند: اولیاء خدا دارای سه صفت هستند نخست اینکه اعتماد آنان تنها به خداوند متعال است، به واسطه اینکه نیاز خود را از خداوند طلب می‌کنند از دیگران بی نیاز هستند و آخر در همه امور دست احتیاج به سوی او می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی درخواست حاجت از دیگران را ذلت بار بیان کرد و گفت: امام حسین(ع) فرمودند: انسان باید حاجت خود را تنها از خدا بخواهد و اگر خواست از کسی حاجتی طلب کند تنها از افرادی که دارای مرادنگی و مروت، متدین و با اصل و نصب هستند درخواست کند.

وی حرکت فرهنگی امام محمد باقر(ع) را مقدمه تشکیل یک حکومت بیان کرد و گفت: حرکت فرهنگی امام محمد باقر(ع) در عصر خود بسیار حائز اهمیت است و باید توجه داشت که این حرکت فرهنگی دور از سیاست نبوده و شهادت امامان اساسا حاکی بر این مهم است.

امام جمعه شهرری با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: مدبران، مدرسان و طلاب باید بدانند که درس خواندن تنها و عدم دخالت در سیاست همان حوزه سکولار است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی اضافه کرد: روحانی و طلبه باید در عمل، فهم سیاسی و تقوا در بالاترین حد قرار بگیرند تا عالم دینی شوند والی عالمی می‌شوند که اگر در اطرافش هر اتفاقی رخ دهد بی تفاوت از کنار آن عبور می‌کنند.

وی پیام رهبر معظم انقلاب را زمینه حج و بیانات ایشان را در جمع خانواده شهدای منا را بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب آز آل سعود به عنوان شجره خبیثه ملعونه نام بردند و این نام بهترین و کاملترین تعبیری بود که می‌شد برای این قوم یهودی به کار برد.

امام جمعه شهرری آل سعود را دست پرورده انگلیس بیان کرد و گفت: حزب وهابیت از سوی انگلیس پایه ریزی شد تا بتواند بر اهل سنت سلطه داشته باشد و باب را نیز برای تشیع پروراند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: اندیشه وهابیت آل سعود را روی کار آورد و با ویران ساختن اماکن متبرکه کربلا و بقیع به مقابله با اسلام پرداختند، النصره، القاعده، طالبان و داعش ثمره همین تفکر وهابیت است اگر روزی بخواهند جنایتکارترین گروه را در گینس به ثبت برسانند آن گروه تکفیری داعش است.

وی آل سعود را هم پیمان اسرائیل دانست و بیان داشت: سعودیها از آغاز اشغال فلسطین در کنار رژیم صهیونسم بودند، ملت ما جنایت آل سعود را در سال 66 فراموش نکردند امام راحل بعد از آن واقعه دردناک فرمودند: ما شاید از صدام بگذریم اما هرگز از فحت نخواهیم گذشت زیرا اینان حرمت حرم را شکستند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه اگر به شهدای فاجعه منا آب می‌رسید بسیاری از آنان زنده می‌ماندند، گفت: مأموران سعودی در زمان حادثه به جان دادن حجاج نگاه می‌کردند و اجازه نمی‌دادند دیگر حجاج حاضر در صحنه به حجاج مسدوم کمک کنند و سبب شدند شهدای منا مظلوم، غریب و تشنه جان دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آل خلیفه و شیخ عیسی قاسم مساله غرب نیست بلکه مسأله جهان تشیع است، آل سعود و آل خلیفه از یک شجره خبیثه ملعونه هستند آل خلیفه درصدد نابودی شیخ عیسی بود و این استقامت شیخ عیسی و مقاومت مردم مانع این حرکت قبیح شد و امید است که آنان در این حرکت عظیم پیروز شوند./813/201/ب2

ارسال نظرات