۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۴۴۸۸۶۶

آیت الله قبلان رهبران جوامع اسلامی را به ایستادگی یکپارچه در برابر تروریسم فراخواند

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از رهبران جوامع اسلامی خواست در یک سنگر در برابر تروریسم ایستادگی کنند.
شيخ قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الوکاله الوطنیه للاعلام، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجتمع در بیروت برگزار شد، بر لزوم استفاده از فضیلت موسم حج تأکید کرد و گفت: حج از بزرگترین نمادهای اسلامی است که باید از آن جهت وحدت و همکاری میان مسلمانان استفاده کنیم. از حجاج می خواهم برای ملت های اسلامی در عراق، سوریه، بحرین، یمن، فلسطین و لبنان دعا کنند.

وی افزود: از خداوند متعال می خواهیم ما را از تروریسم تکفیری و صهیونیستی در امان بدارد و جوامع را از این جنایتکاران که هیچ حرمتی برای انسان و مقدسات قائل نبوده و انسان و درخت و سنگ را تخریب می کند، نجات دهد.

این عالم لبنانی اسلام را دین وحدت و توحید عنوان کرد و اظهار داشت: اسلام با تروریسم و تندروی به شدت مخالف بوده و این شیوه هیچ ارتباطی به دین و ارزش های آن ندارد. مسؤولان کشورهای عربی و اسلامی باید در یک جبهه علیه تروریسم ایستادگی کرده و جلوی خونریزی در این جوامع را بگیرند.

آیت الله قبلان با اشاره به اینکه نباید هیچ جایگاه طایفه ای و مذهبی در دولت لبنان حاکم باشد، ادامه داد: گفت وگو جهت انتخاب رییس جمهور و تصویب قانون جدید انتخابات می تواند نقش مهمی در پایان بحران در کشور ایفا کند./980/ب903/د

ارسال نظرات