۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۸۸۶۷
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه، محل تدبر و ترویج ارزشهای قرآنی است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تدبر در قرآن جزء وظایف اصلی دانشگاهیان و علما و دانشگاه نیز محل تدبر و تدبیر ارزشهای قرآنی است.
ایرجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، فضل‌الله ایرجی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز در اختتامیه سی و یکمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در زاهدان، گفت: در استان سیستان و بلوچستان برادران شیعه و سنی در کمال صلح و اخوت در کنار هم زندگی می‌کنند و در این جشنواره هم سعی شد از قرآن به عنوان زمینه‌ای برای ایجاد تقویت وحدت در بین آحاد مسلمین استفاده شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این دیدگاه و رویکرد وحدت آفرینی در دیگر فعالیت‌های مذهبی ما هم وجود دارد، از جمله در فعالیت دینی که تحت عنوان نهضت رضوی در حال پیگیری است، این هدف بزرگ دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های قرآنی برکات فراوانی به دنبال دارد، اظهار کرد: امید است در سال آینده هم بتوانیم این جشنواره را در استان‌ها و شهرهایی از کشورمان برگزار کنیم که بتواند تحولی را در سطح دانشگاه و استان رقم بزند.

ایرجی ادامه داد: نوعاً دانشجویان ما تعلقات دینی قوی دارند و در فعالیتهای مذهبی حضور فعالی دارند، بنابراین باید از این ظرفیت بزرگ نهایت بهره را ببریم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: جشنواره قرآن و عترت یکی از پرمخاطب‌ترین و با قدمت‌ترین جشنواره‌های قرآنی کشور است و انتظار می‌رود استقبال دانشجویان در دوره سی و دوم نیز مانند امسال خوب باشد.

وی عنوان کرد: همدلی و فعالیت گسترده موجب شد این جشنواره به طرز باشکوهی برگزار شود و بحمدلله انعکاس خوبی هم داشته است به طوری  که دانشگاه های بسیاری مشتاق میزبانی جشنواره سال آینده شده اند و ما نیز باید در تبیلغ این معروف کوتاهی نکنیم.

این مقام مسؤول از برگزاری سی و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت در استان گلستان خبر داد و افزود: سال آینده این جشنواره در استان گلستان برگزار خواهد شد چرا که گلستان نیز مانند استان سیستان و بلوچستان از ترکیب جمعیتی اهل تشیع و تسنن برخوردار است./203/831/ب1

ارسال نظرات