۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۴۸۸۷۳
کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

تأثیر نوشت افزار ایرانی و اسلامی بر روی کودکان/ دولت از تولید داخلی حمایت کند

کارشناس مذهبی با توصیه به دولت مبنی بر اینکه در حمایت از تولید داخلی جدیت داشته باشد، گفت: دولت به ویژه وزارت ارشاد و آموزش و پرورش کمک کنند چون هویت ایرانی و اسلامی را ترویج می دهند نه اینکه فقط از کسانی که محصولات فرهنگ غربی را با هزینه های کلان دریافت و وارد می کنند، حمایت کنند.
حجت الاسلام عباس امیری فر فرهنگی نهاد ریاست جمهوری دولت دهم

حجت الاسلام عباس امیری فر، مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم، عصر امروز 19 شهریور ماه در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تشکر از زحمات برگزار کنندگان این نمایشگاه که فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و شبیخون فرهنگی را زمین نگذاشتند،گفت: دیدن این نمایشگاه که کاملا تولیداتی ایرانی و اسلامی را در حوزه نوشت افزار ارائه کرده برای من خیلی مفید بود و از اینکه از نزدیک دیدم که فرزندان ایران اسلامی با تولید محصولاتی ایرانی و اسلامی فرمایش مقام معظم رهبری را در بحث اقتصاد مقاومتی و شبیخون فرهنگی زمین نگذاشتند بسیار خوشحال شدم.

امیری فر اظهار داشت: امروز وقتی از غرفه های این نمایشگاه بازدید کردم احساس غرور کردم که هنوز هستند کسانی که در این مملکت دلسوزند و می خواهند کاری کنند که بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی محصولات خود را بدون هیچ وابستگی به خارج تولید کنند.

تهاجم فرهنگی دشمن از طریق نوشت افزار

وی افزود: از آن طرف هم وقتی در برابر این اقدام به فعالیت های دشمن در نوشت افزار نگاه می کنیم می بینیم دشمن در سطح وسیع افکار و عقاید کودکان، نوجوان و جوانان را مورد حمله قرار داده و این تهاجم فرهنگی در دستور کار دشمن قرار دارد که نوشت افزار یکی از ابزارهای دشمن برای هدف قرار دادن هویت ایرانی و اسلامی فرزندانمان است.

حجت الاسلام امیری فر ادامه داد: دشمن حتی الگو و طرح های خود را در لباس، دفتر، کیف و سایر وسائل کودکان استفاده می کند تا از این طریق فرهنگ ضد اسلامی را ترویج کند و این دوستان در برابر این شبیه خون فرهنگی کوشا بودند.

مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم با تشکر از فعالیت این جبهه مردمی در تولید نوشت افزار ایرانی و اسلامی بیان داشت: در قرآن داریم که همیشه مومنان کم و قلیل هستند و این دوستان با تعداد کم کیفیتی عالی را عرضه کردند، که قطعا این تعداد کم ثمردهی بیشتری داشتند.

حجت الاسلام امیری فر خواستار برگزاری این نمایشگاه در فصول مختلف سال شد و گفت: خوب است برگزار کنندگان این نمایشگاه در فصول مختلف سال و حتی در نقاط مختلف شهر به ویژه جنوب شهر این نمایشگاه را برپا کنند.

توصیه به دولت جهت حمایت از نوشت افزار ایرانی و اسلامی

حجت الاسلام امیری فر با توصیه به دولت مبنی بر اینکه در حمایت از تولید داخلی جدیت داشته باشد، بیان داشت: دولت به ویژه وزارت ارشاد و آموزش و پرورش به این عزیزان کمک کنند چون هویت ایرانی و اسلامی را ترویج می دهند نه اینکه فقط از کسانی که محصولات فرهنگ غربی را با هزینه های کلان دریافت و وارد می کنند، حمایت کنند.

مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم در پاسخ به اینکه ائمه جماعات مساجد از این حرکت چه حمایتی می توانند داشته باشند، گفت: مدیران حوزه های علمیه و ائمه جماعات باید دعوت شوند تا از این نمایشگاه دیدن کنند تا با این محصولات آشنا شوند و از طرفی هم هر مسجد در هر محل می تواند یک تبلیغ خوب نسبت به این محصولات داشته باشد و حتی به صورت فیلم می توان این محصولات و در مقابل مضرات محصول مشابه خارجی آن تهیه و پخش شود.

حجت الاسلام امیری فر تاثیر گذاری این محصولات بر شخصیت کودکان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: بچه های ایرانی دارای هوش و گیرندگی بالا و قوی هستند و ما هر چند ساله منبر رفته ایم ممکن است تاثیری بر آنها داشته باشد اما تاثیر این محصولات روی بچه ها از چندین منبر و کلاس هم بیشتر است چون بچه ها مستقیم با این عکس ها، طرح های روی جلد و فیلم ها سر و کار دارد که تاثیر این ارتباط بسیار زیاد است.

جای خالی روحانیان مبارز قدیم و جدید بر روی نوشت افزار

مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت دهم  در پاسخ به اینکه جای چه شخصیت هایی بر روی جلد نوشت افزار را خالی دیدید، گفت: شخصیت ها در راس آن مقام معظم رهبری و شهدا در نمایشگاه خوب کار شده بو اما کافی نیست باید بیشتر باشد، اما تصاویر علمای مشهور و روحانیان قدیم و جدید از جمله شهید مدرس، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله طالقانی و آیت الله کاشانی که از شخصیت های روحانی و مبارز ایران بودند بر روی نوشت افزار خالی بود.

حجت الاسلام امیری فر با اشاره به سخن امام خمینی(ره) پیرامون شهید مطهری که فرموده بودند آثار شهید مطهری بدون نقص است، بیان کرد: بهتر است از اندیشه ها و بیانات شهید مطهری به صورت کوتاه در صفحات دفتر ها و نوشت افزار استفاده شود./202/9598/ب1

ارسال نظرات