۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۴۸۸۸۱
حجت الاسلام ماندگاری:

دشمنان نباید الگوي زندگي دوست‌‌داران امام و شهدا باشند

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا با اشاره به اينكه موضوع طلاق در غرب مانند آب خوردن است، گفت: امروز در جامعه اسلامي ما نيز طلاق دارد مانند آب خوردن مي‌شود و خيلي راحت تن به طلاق توافقي‌ داده مي شود در حاليكه الگوي زندگي دوست‌‌داران امام و شهدا نبايد الگوي دشمنان امام شهدا باشد.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري يادواره سردار شهيد خليل قسمت كننده

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري، شامگاه جمعه در يادواره سردار شهيد خليل قسمت كننده فرمانده گردان امام محمد باقر(ع) ‹‹آبروي محله›› با اشاره به اينكه شهدا در مجلس خود براي پذيرايي از ميهمانان خود درس و پيام دارند، گفت: پيام شهدا به ما اين است كه اگر مانند ما سه ويژگي را در خود داشته باشيد خداوند نيز شما را مانند شهدا گزينش خواهد كرد و خريدار شما خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه نخستین درس شهدا براي ما اين است كه دنيا براي انسانها مكاني موقت است، ابراز کرد: امام حسين(ع) در آخرين لحظات روز عاشورا يك جمله كوتاه يك خطي براي برادرخود محمد حنفيه نوشت كه اين يك جمله كوتاه به اندازه يك دنيا معنا و مفهوم داشت.

حجت الاسلام ماندگاري ادامه داد: امام حسين(ع) در اين يك جمله كوتاه به برادر خود نوشت، دنيا آنقدر كوچك است كه انگار از اول وجود نداشته است و آخرت آنقدر بزرگ است كه انگار از ابتدا وجود داشته است.

رييس ‌مؤسسه روايت سيره شهدا عنوان كرد: اگر باوركنيم كه دنيا موقت است، آنهايي كه گناه مي‌ كنند و به قول خودشان كيف دنيا را مي برند و باورشان نيست دنيا موقت است و تصور آنها اين است كه تا انتها در كيف دنيا باقي خواهند ماند و آنهايي كه دنياي موقت خود را با مردم آزاري و خيانت به بيت المال و مسلمين سپري مي‌كنند و باورندارند دنيا موقت موقت است، تصور مي‌كنند دنيا تا آخر همينگونه باقي خواهد ماند.

حجت الاسلام ماندگاري يادآور شد: خداوند در قرآن مي فرمايد، دنيا مانند پل است و انساني كه متولد مي شود تا زماني كه از دنيا مي رود بر روي  اين پل موقت در حركت است.

وي با اشاره به اينكه هركس باوركرد دنيا موقت است و دنياي جاويداني در عقبه آن است، گفت: ما بعد ازخانه موقت دنيا، يك خانه آخرت داريم كه دروازه آن قبراست و اين درسي است كه همه رفتگان به ما مي دهند كه همه حتي عزرائيل كه از طرف خدا مأمور قبض روح است يك روز از دنيا خواهند رفت و هيچ كس در اين عالم زنده نمي ماند و تنها خدا است كه مي ماند.

به گفته وي، درس اول شهدا تذكري است كه دنيا موقت است، از اين رو زماني كه دنيا موقت شد تلخي و شيريني هاي دنيا نيز موقت است.

حجت الاسلام ماندگاري ادامه داد: درس دوم شهدا اين است كه  اگر موقتي بودن دنيا را باور كردي، مربي مي‌خواهد و بايد مربي را درست انتخاب كنيم چرا كه ما در اين عالم دو مربي بيشتر نداريم يكي مربي نور است و ديگري مربي نار است كه مربي نور ما را به وادي نور مي برد اما مربي نار ما را به وادي ظلمت هدايت خواهد كرد.

وي اضافه كرد: هركس از مربي نور كه خدا است اطاعت كند قطعا رفيق انبيا و اوليا خواهد شد و هركس با مربي نار باشد قطعا سقوط مي‌كند، بنابراين مربي الهي خدا و پيامبر و امامان معصومين و در عصر غيبت نيز فقها هستند اما مربي نار ابليس و طاغوتها وكفار هستند.

رييس ‌مؤسسه روايت سيره شهدا عنوان كرد: درس سوم  شهدا به ما اين است كه مهمترين رابطه ما با مربي درس و تسليم است و اين در حالي است كه ما مربيان خود را دوست داريم، اما خيلي اطاعت نمي‌كنيم.

حجت الاسلام ماندگاري ادامه داد: اگر باوركرديم دنيا خانه موقت است و دنياي موقت پرامتحان است، اين دنياي موقت به مربي نياز دارد از اين رو شهدا مي‌گويند مربي خود را درست انتخاب كنيد.

وي اظهار داشت: لااله الا الله و فمن يکفر بالطّاغوت و فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِ‌ينَ اين سه، يك پيام قشنگ براي ما دارند كه مي گويند اگر مي خواهيد مربي الهي داشته باشيد دنبال مربي غير الهي حركت نكنيد.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا با بيان اينكه قرآن مي‌فرمايد ‹‹فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِ‌ينَ›› از كافرين تبعيت نكنيد، گفت: الگوي پوشش جامعه به جاي اينكه الگوي اوليای خدا باشد، الگوي كافرين است و اين در حالي است كه ما  مي خواهيم مربي الهي داشته باشيم اما الگوي پوشش ما كافرين است.

حجت الاسلام ماندگاري يادآور شد: الگوي خوراك و پوشش و ديدني ها و شنيدني ها و ارتباطات و خواب و ازدواج امروز ما به جاي اينكه الگوي اهل بيت(ع) و شهدا باشد در حال تبديل شدن به الگوي غربي‌است.

به گفته وي، امام رضا(ع) در حرم خودش نيز غريب است و به جاي اينكه زائر امام رضا(ع) پوشش درست داشته باشد پوششي را دارد كه دشمنان امام رضا(ع) مي پسندند.

وي با اشاره به اينكه موضوع طلاق در غرب مانند آب خوردن است، اذعان كرد: امروز در جامعه اسلامي ما نيز طلاق دارد مانند آب خوردن مي‌شود و خيلي راحت تن به طلاق توافقي‌ داده مي شود در حاليكه الگوي زندگي دوست داران امام شهدا نبايد الگوي دشمنان امام شهدا باشد.

به گفته وي، اگر باورمان شود دنيا موقتي است، هركس سلامت و بيماري و ثروت و فقر و خوشحالي و ناراحتي‌اش موقتي است و هر كس باور كند دنيا موقتي استع احتياج به مربي دارد.

حجت الاسلام ماندگاري ادامه داد: براي درس دوم شهدا در انتخاب مربي بايد ديد مربي نار يا مربي نور، مربي الهي با مربي طاغوتي، مربي اهل بيتي و يا مربي كافران را انتخاب مي‌كنيم، از اين رو قرآن مي فرمايد اگر با كافران قطع رابطه الگويي نكنيد ريسمان خدا را محكم نچسبيده ايد و بايد از كافران تبعيت نكنيد.

به گفته وي، امروز رابطع فقير و غني ما رابطه غربي‌ها شده است و با وجوديكه محبت به محمد و آل محمد و شهدا داريم اما اگر از كفار اطاعت‌كنيم، مسيرما از اهل بيت و شهدا جدا مي شود.

رييس مؤسسه روايت سيره شهدا اذعان كرد: همه همت و تلاش شهدا اين بود كه حتي مدل غذاخوردن و خوابيدن و استحمام و ازدواج شان نيز اهل بيتي باشد چرا كه باور داشتند اگر مربي شان اهل بيت باشد يقينا سعادتمند دنيا و آخرت مي‌شوند و چون آن را باور داشتند به دنبال اطاعت از مربيان بودند، اما ما  كه ادعاي محبت به اهل بيت و شهدا  را داريم  اهل بيت و شهدا در زندگي ما غريب و خيلي نماد و نمود ندارند.

حجت الاسلام ماندگاري اضافه كرد: در حاليكه 97 درصد شهدا اهل مسجد بودند اما 85 درصد از زندانيان با مسجد رابطه ندارند، از اين رو اهل مسجد باشيم  و براي اطاعت از خدا و ائمه اطهار(ع) با با روحانيت ارتباط داشته باشيم و اهل پرسش باشيم و براي هر كاري به جاي  اينكه در آخر كار سؤال كنيم در ابتداي كار سؤال كنيم چرا كه اگر موارد ذكر شده را انجام دهيم محبت ما به اهل بيت و شهدا نيز زياد مي‌شود.     

لازم به ذكراست، يادواره سردار شهيد خليل قسمت كننده فرمانده گردان امام محمد باقر(ع) ‹‹ آبروي محله›› به همت پايگاه بسيج خاتم الانبيای كاشان از حوزه مقاومت بسيج امام محمدباقر(ع) در شهرك خاتم الانبيای كاشان همزمان با شهادت امام محمد باقر(ع) برگزار شد./201/1307/ب1

ارسال نظرات