۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۹۴۱
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

خدشه در ولایت، دلیل انحراف مسلمانان پس از پیامبر بود

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان این‌که اگر به ولایت خدشه‌ای وارد کنند دیگر انحرافها شروع می‌شوند، گفت: مسلمانان در سالهای آغازین اسلام، در امر ولایت دچار خدشه شدند به همین دلیل کار به‌جایی رسید که سردمداران مسلمانان با حالت مستی به نماز ایستادند.
پژمانفر حجت الاسلام پژمان فر، معاون آموزشي حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۵-۹۶ مدرسه علمیه امام حسین(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: اگر به عقیده امامت و ولایت مردم، خدشه‌ای وارد شود دیگر انحراف‌ها شروع خواهد شد.

وی افزود: مسلمانان در سال‌های آغازین پس از پیامبر(ص) در ولایت حضرت علی(ع) دچار خدشه شدند به همین دلیل کار به‌جایی رسید که سردمداران اسلام با حالت مستی به نماز ایستادند یا در روز چهارشنبه نماز جمعه به پا داشتند.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان این‌که هجوم و حمله به مقام معظم رهبری از ابتدای انقلاب، بیشترین حمله‌ها به کشور بوده است، ابراز داشت: عده‌ای برای احکام روزمره و شرعی مانند وضو گرفتن به راحتی حرف مرجع تقلید را گوش می‌دهند و به آن عمل می‌کنند اما وقتی ولی فقیه سخنی درباره مسائل حکومتی می‌فرمایند، کم‌توجهی می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: آیا خداوند به وضو و احکام روزه بیشتر از مسائل مهمی که زندگی مردم به آن وابسته است،‌ اهمیت داده تا مردم در این مسائل به هر سو که خواستند بروند؟!

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به گسترش تشیع و اسلام بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی میان کشورهای دیگر قرار دارد که در طول تاریخ بی‌نظیر است. پیش از انقلاب اگر می‌توانستند 10 تا بیست نفر را مسلمان کنند، به آن بسیار افتخار می‌کردند اما اکنون آن‌هایی که مسلمان و شیعه شده‌اند تعدادشان از چندین میلیون در نقاط مختلف جهان گذشته است.

وی افزود: با شرایطی که اکنون با این تعداد شیعه در جهان به وجود آمده نیاز به حوزه علمیه فعال و پرتلاش بسیار زیاد شده است تا پاسخهای مناسبی به مردم جهان بدهند. این فعالیت نیز تنها از عهده حوزه علمیه برمی‌آید و دانشگاه‌ها توان این کار را ندارند زیرا خود آنها در علوم مختلف به غرب وابسته هستند.

حجت‌الاسلام پژمانفر در پایان جلسه به سؤالاتی که طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) از وی پرسیدند پاسخ داد.

لازم به ذکر است مدرسه علمیه امام حسین(ع) به همت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسین سیبویه حائری از علمای برجسته مشهد تأسیس شده است./202/862/ب1

ارسال نظرات