۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۴۹۶۴۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

تلاش برای تأسیس مدارس دخترانه و پسرانه صدرا در هر شهرستان

حجت الاسلام بلک با اشاره به تلاش های فعالیت های مدارس صدرا، تأسیس مدارس دخترانه و پسرانه صدرا در هر شهرستان را از برنامه ها و شاخصه های مدنظر عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد حسين بلک، مدير کل تبليغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در جلسه مشترک رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی خوزستان با مدیران دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مجتمع غدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک دهه ولایت گفت: رشته علوم و معارف اسلامی متأسفانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد کم توجهی قرار گرفت که در سال های اخیر با همکاری آموزش و پرورش این رشته احیاء و هم اکنون حدود 120 دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در سراسر کشور وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه 21 دبیرستان صدرا تاکنون در استان راه اندازی شده اند، ابراز داشت: این مدارس با توجه به فلسفه تأسیس از میان دانش آموزان مستعد پذیرش می کند و با وجود کادری مجرب در چنین مدارسی نگاهی کیفی به رشته معارف اسلامی صورت می گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مدارس صدرا به مرور زمان شاهد اقبال عمومی شدند، افزود: هم اکنون بالغ بر 11 تا 12درصد دانش آموزان مدارس صدرای سراسر کشور در استان خوزستان مشغول تحصیل هستند که برخی مدارس معارف به عنوان دبیرستان های نمونه از میان دبیرستان های آموزش و پروش استان و در برخی مقاطع نیز از میان دبیرستان های معارف کشور رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید به احتمال راه اندازی دبیرستان های متوسطه اول صدرا در برخی شهرستان ها اشاره و عنوان کرد: به تناسب افزایش تعداد مدارس در سال های آینده تعداد دانش آموزان افزایش خواهد یافت.

مدیر کل تبیلغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه خروجی های مدارس صدرا، افراد بسیار موفقی هستند، گفت: بالغ بر 95 درصد دانش آموزان مدارس صدرا رتبه های قابل قبولی در کنکورها و آزمون های سراسری کسب و جذب دانشگاه های نمونه شدند و تعدادی از آنها جذب حوزه های علمیه شدند و جزو طلاب نمونه هم به شمار می روند.

این مقام مسؤول مشکل عمده مدارس صدرا را فضا و محیط تحصیلی و امکانات آموزشی برای دانش آموزان دانست و اظهار داشت: از سازمان نوسازی مدارس و مسؤولان آموزش و پروش توجه بیشتر به فضای مورد نیاز این دبیرستان ها را خواستار هستیم و در زمینه امکانات تلاش می کنیم از امکانات سازمان تبلیغات اسلامی بهره ببریم.

حجت الاسلام بلک تأسیس مدارس دخترانه و پسرانه صدرا در هر شهرستان را از اهداف شاخص مدارس صدرا برشمرد و افزود: با توجه به استعدادهای خوب دانش آموزان صدرا، این دبیرستان ها توانایی محور قرار گرفتن بسیاری از فعالیت ها در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان ها را دارند و ما آمادگی همکاری با آموزش و پرورش هر شهرستان برای ساماندهی بهترین جشنواره ها، همایش ها، مسابقات و فعالیت های علمی و فرهنگی را داریم./202/9456/ب1

ارسال نظرات