۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۴۴۹۸۱۵
حجت الاسلام مهدوی ارفع:

به جای غرب به سراغ نهج البلاغه برویم/ مشکلات جامعه ریشه در حاکمیت منیتها دارد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت گرایش به نهج البلاغه و استفاده از سخنان امام علی(ع) در مدیریت جامعه، گفت: اگر ابتدا اجازه داده بودیم نهج البلاغه بر فرهنگ مدیریت کشور حاکم شود شرایط به این صورت نبود.
حجت الاسلام مهدوی ارفع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، شامگاه چهارشنبه در همایش مردمی من نهج البلاغه می‌خوانم در سالن اهل بیت(ع) اصفهان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکل گیری حرکتهای خودجوش مردمی در زمینه فرهنگی، گفت: تصمیم گرفتیم تا در یک حرکت خودجوش مردمی نهج البلاغه را به زندگی مردم بازگردانیم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: اگر این حرکت مردمی نبود و وابسته به نهادهای دولتی یا دیگر سازمانها و نهادها بود شاهد استقبال مردم از آن نبودیم، سید رضی در ابتدای این کتاب شریف فرموده است روزی خواهیم دید که این کتاب بر همه جا سیطره خواهد داشت، به زودی نهج البلاغه خوانی در دیگر استانها و شهرها هم برگزار خواهد شد و شاهد سیطره نهج البلاغه خواهیم بود.

وی با اشاره به معضلات موجود در جامعه، اظهار کرد: مشکلاتی نظیر حقوقهای نجومی، بدحجابی و دیگر مشکلات به دلیل حاکمیت منیتها بر جامعه است، اگر ابتدا اجازه داده بودیم نهج البلاغه بر فرهنگ مدیریت کشور حاکم شود شرایط به این صورت نبود.

حجت الاسلام مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرموده اند شخصیت هرکس در پشت سخنان او پنهان است، اگر پیرو و دنباله رو علی(ع) هستیم و می‌خواهیم ایشان را بشناسیم باید به دنبال سخنان ایشان برویم، سالها است در حوزه‌های مختلف به سراغ غربی‌ها رفته‌ایم و نتیجه‌ای هم نگرفته‌ایم، وقت آن است به سراغ امام علی(ع) برویم.

استاد حوزه و دانشگاه با ارائه روشهایی برای مطالعه بهتر و درک بهتر از نهج البلاغه، تصریح کرد: قرآن کتابی آسمانی است که کلام خداوند در آن قرار دارد، ولی خداوند قرائت آن را برای همه توصیه کرده است، اما متأسفانه برخی افراد در جامعه اینطور تلقی کرده‌اند که نهج البلاغه برای خواص است و باید از آن فاصله گرفت، در حالی که نهج البلاغه کلام امام علی(ع) است که در جمع مردم عامی و عادی بیان کرده‌اند./1304/202/ب2

ارسال نظرات