۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۵۰۳۶۶
مدیر حوزه های علمیه خواهران خبر داد؛

فعالیت 7 هزار طلبه خواهر در فضای مجازی جهت مقابله با شبهات دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این‌‌که نقش خواهران طلبه در مبارزه با آسیبهای اجتماعی بسیار مهم است، گفت:‌ امروز قریب به 7 هزار طلبه خواهر ما عضو شبکه کوثر نت هستند و در فضای مجازی با شبهات مبارزه می کنند و اسلام ناب را به مردم معرفی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، صبح امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه جامعه النور خواهران اصفهان، گفت: برای حفظ خطبه غدیر خونهای زیادی در تاریخ ریخته شده است، بعضیها آن را مهریه خود قرار دادند و در فرزندان امیرمؤمنان(ع) و سادات در طول تاریخ حفظ خطبه غدیر، سیره بود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: البته غدیر یک پیشامد جدید در اسلام نبوده که یکباره پیش آمده باشد، بلکه به دوران صدر اسلام بر می گردد، امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه دارند که هنگام نزول وحی خدمت پیامبر(ص) بودم جعفرابن ابیطالب هم حضور داشت، جعفر خواب بود و من بیدار بودم، به پیامبر گفتم نور وحی و رسالت را می بینم و بوی نبوت را هم می شنوم و ناله بلند شیطان را هم شنیدم، شیطان با وحی بر پیامبر(ص) مأیوس شد، پیامبر(ص) فرمودند یا علی من هر چه ببینم تو هم می بینی هر آنچه من بشنوم تو هم می‌شنوی اما تو پیامبر(ص) نیستی بلکه وزیر من هستی و این نخستین مکالمه پیامبر(ص) با امیرمؤمنان(ع) بعد از ابلاغ رسالت است.

وی افزود: حدیث منزلت، دعوت عشیره اقربین و سایر زمانها هم همه در واقع همان ولایت امیرمؤمنان(ع) را می گویند، در واقع پیامبر(ص) در روز عید غدیر خم سند ولایت و جانشینی حضرت امیر(ع) را به نام ایشان زدند و مهر تایید نهایی را بر آن زدند. غدیر یک مراسم رسمی برای تاکید و تایید بر همه فعالیتها در طول رسالت پیامبر(ص) است و برای همین خداوند می فرماید در این روز دین شما کامل شد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهار داشت: وقتی به پیامبر(ص) وحی شد که اگر ابلاغ ولایت امیرمؤمنان(ع) را در غدیر نکنی رسالت تو به پایان نمی رسد و خداوند تو را از شر مردم حفظ می کند، پیامبر(ص) به هیچ وجه از جان خودش نمی ترسید، پیامبر(ص) درباره آیه «وَاستَقِم کَما اُمِرت» در سوره هود می فرماید خداوند مرا به استقامت امر کرد، همچنین کسانی که همراه من هستند را هم به استقامت بر ولایت علی(ع) امر کرد و امر خطاب به مسلمانان در استقامت بر ولایت علی(ع) مرا پیر کرد، خداوند فرمود ای پیامبر(ص) من تو را مبعوث نکردم که تا این حد خودت را به زحمت بیندازی و هیچ کس به اندازه پیامبر اسلام(ص) اذیت نشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ابراز داشت: پیامبر نگران استقامت امت خود بود و چون آنها را دوست داشت نمی خواست تا تکلیف ولایت را بر دوش آنها بگذارد، اما خداوند امر کرد، پیامبر(ص) در غدیر پیام ولایت را برای همه عصرها و برای همه نسلها ابلاغ کرد. امروز مقدم بر همه مردم برای تبلیغ ولایت امیرمؤمنان(ع) طلاب حوزه های علمیه از مرد و زن هستند.

وی در ادامه تعداد طلاب خواهر حوزه های علمیه کشور را قریب به 70 هزار نفر دانست و گفت: این تعداد در 482 مدرسه رسمی و تعدادی هم مدارس غیر رسمی مشغول هستند یعنی بیش از 500 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور داریم، 90 هزار نفر هم فارغ التحصیل داریم، مکرر گفته ام، باز هم می گویم امروز تولید علم منحصر به حوزه های بزرگ و ویژه و منحصر به حوزه های برادران نیست و مدرسه جامعه النور اصفهان این حرف مرا به خوبی به اثبات رسانده است و نفر اول المپیاد علمی طلاب کشور و نفرات برگزیده جشنواره علامه حلی از این مدرسه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان داشت: تمام طلبه های خواهر ما اگر مادران و  همسران شایسته باشند خودش کافیست و جامعه آینده و خانواده های ما را تضمین خواهد کرد، اما طلاب خواهر ما امروز نقش بسیار مهمی را در فضاهای حقیقی و مجازی برای تبلغ دین ایفا می کنند، گستره کار فرهنگی و آموزشی و پژوهشی در حوزه های خواهران چشمگیر است، تنها در یک محله مدرسه خواهران ما بیش از هزار دیش ماهواره جمع آوری شده بود، این حاصل کار فرهنگی و مشاوره های طلاب خواهر ما با زنان خانواده ها بود که آنها با میل خود دیشهای ماهواره را تحویل دادند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افزود: نقش خواهران طلاب ما در مبارزه با آسیبهای اجتماعی بسیار مهم است، حضرت آیت الله مکارم شیرازی فرمودند فضای مجازی یک فضای لجنزار است، اما اگر از راه خودش وارد این فضا شویم یک فرصت خواهد بود تا از آن برای هدایت و تبلیغ دین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اگر تا دیروز سلطه رسانه ای غرب مانعی برای تبلیغ اسلام و ابزاری برای تخریب اسلام بود، امروز قریب به 7 هزار طلبه خواهر ما عضو شبکه کوثر نت هستند و در فضای مجازی با شبهات مبارزه می کنند و اسلام ناب را به مردم معرفی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: آنچه که میدانهای مهم اجتماعی را به روی طلاب ما گشوده است، حاصل تلاش خود آنهاست، موفقیتها حاصل تلاش است، اگر بر این راه پای بفشاریم میدانهای بزرگتری به روی ما باز خواهد شد، بنده با مراجع تقلید جلساتی دارم، بزرگانی که قبلاً ضرورتی برای ایجاد حوزه های علمیه خواهران نمی دیدند، امروز اذعان دارند که مدارس علمیه خواهران و  تحصیل طلاب خواهر از اوجب واجبات است، رهبر معظم انقلاب هم از حوزه های علمیه خواهران تعبیر به یک حرکت عظیم و مبارک کردند./201/869/ب1

ارسال نظرات