۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۵۰۴۰۳
مؤسس حوزه علمیه جامعه النور اصفهان:

احداث حوزه های علمیه از بهترین کارها برای اعتلای کلمه حق است

مؤسس حوزه علمیه جامعه النور،‏ احداث حوزه های علمیه ‏را از بهترین کارها برای اعتلای کلمه حق دانست و گفت: امام صادق(ع) می فرمایند من دوست ندارم که جوان درس نخواند، در این میان تفاوتی میان زن و مرد نیست،‏
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمود خیراللهی، استاد حوزه علمیه و مؤسس حوزه علمیه جامعه النور خواهران اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم اقتتاح ساختمان این مدرسه، گفت: اهل علم و کسانی که اهل علم نیستند در پیشگاه خداوند یکسان نیستند، امروز یکی از بهترین کارها برای اعتلای کلمه حق و ترویج معارف اسلامی، احداث حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: شروع کار برای احداث این مدرسه از سال 79 بود و از یک حسینیه شروع کردیم، مدرسه در سال 82 مورد تصویب مرکز مدیریت قم قرار گرفت، با مشکلات بسیار برای اختصاص زمین در اصفهان، بحمدالله پس از سالها تلاش و کمک علما و خیرین ساختمان این مدرسه به ثمر نشست، بنده از همان روزهای اول فارغ التحصیلی از حوزه در فکر ایجاد مدارس علمیه بودم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امام صادق(ع) می فرمایند من دوست ندارم که جوان درس نخواند، در این میان تفاوتی میان زن و مرد نیست، جوانها یا باید در مقام تدریس و یا در مقام فراگرفتن علوم دینی باشند، الان موقعیت بسیار خوبی برای تحصیل علم در کشور فراهم شده و بعد از انقلاب روز به روز این امکان به ویژه برای بانوان بهتر شده است.

حجت الاسلام خیراللهی اظهارداشت: امروز در بعد بین الملل هم جامعه المصطفی العالمیه به تبلیغ دین در دنیا و جذب طلاب خارجی برای انتقال فرهنگ غنی اسلام به جهانیان تلاش می کند که از برکات انقلاب اسلامی است، مدرسه علمیه جامعه النور اصفهان تا کنون 66 فارغ التحصیل داشته که یکی از آنها رتبه یک کشور را در المپیاد حوزه های علمیه کل کشور کسب کرده و چندین نفر ممتاز و رتبه های برتر در جشنواره علامه حلی متعلق به این مدرسه هستند و افراد متعددی با نمره پایان نامه بالای 19 داریم.

وی با توصیه طلاب خواهر جوان برای سعی و تلاش روز افزون در فراگیری علم و دانش دینی، بیان داشت: امیر مؤمنان(ع) می فرمایند کسانی مورد تجلیل قرار می گیرند که صبح باشد و ببینند که چه مقدار راه رفته اند، اگر کسی همه شب را بخوابد و راهی طی نکند به جایی نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه ابرازداشت: این مدرسه 8 کلاس دارد و کتابخانه آن با هزینه ای سنگین راه اندازی شده است، سالن اجتماعات و امکانات اداری خوبی هم وجود دارد و قرار است تا در آینده مسجدی هم در جوار مدرسه ساخته شود و انشاءالله این محله نورانیت ویژه ای خواهد گرفت.

حجت الاسلام خیراللهی تصریح کرد: بنابر فرمایش امام هادی(ع) اگر انسان در مسیر صحیح باشد، مصائب برای او گوارا خواهد بود، ولو اینکه تکه تکه هم بشود بازهم از کار در راه خداوند لذت می برد، رسیدن به قله های علم و دانش برای کاربرد آن در هدایت جامعه اسلامی هم کار در راه خداست و برای این منظور باید تلاش مضاعف داشته باشیم. /869/202/ب3

 

 

ارسال نظرات