۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۵۰۵۵۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

امامزاده اسیری شهرستان بم کانون جشن ازدواج جوانان، وقف قطعه زمین جهت ساخت مسجد در راین، وقف زمینی جهت ساخت حسینیه در یکی از روستاهای شهرستان جیرفت و ثبت 30 موقوفه با نیت غدیر در کرمان از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام امیری سرپرست اداره اوقاف شهرستان بم، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 مورد صیغه عقد در حرم امام زاده اسیری (ع) شهرستان بم جاری شده است.

وی بیان کرد: ازدواج نخستین سنگ بنای تشکیل خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع است و میزان اندیشه و تدبر در آن در میزان پیشرفت یا انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیر دارد.

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: با توجه به اعیاد پیش رو امید می رود این مراسم مورد استقبال زوج های جوان شهرستان قرار گیرد.

وقف قطعه زمین جهت ساخت مسجد در راین

مهدی ابراهیمی سرپرست نمایندگی اداره اوقاف شهر راین، اظهار کرد: از سوی واقف گرانقدر "سید هاشم سادات حسینی" قطعه زمینی جهت ساخت مسجد در دهستان گروه از توابع بخش راین وقف شد.

وی افزود: این زمین با 40 متر مربع در روستای آبادی صرفه وقف شده که تا کنون فاقد مسجد بوده است.

ابراهیمی با اشاره به ثبت 3 مورد وقف جدید طی سال جاری در راین اظهار کرد: موقوفات ثبت شده امسال همگی توسط سادات گرانقدر با نیت ساخت مساجد ثبت شدند.

وقف قطعه زمینی جهت ساخت حسینیه در یکی از روستاهای شهرستان جیرفت

مهدی محمدی فرسرپرست اداره اوقاف شهرستان جیرفت، گفت: قطعه زمینی جهت ساخت حسینیه و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در روستای دولت آباد این شهرستان وقف شد.

وی با اشاره به ثبت سومین وقف جدید امسال این شهرستان تصریح کرد: واقف ارجمند "هاشم خواجه کَمَک" قطعه زمین ملکی خود را به مساحت 425 متر مربع جهت ساخت ساختمان حسینیه قرار داده است.

محمدی با اشاره به ثبت 12 مورد وقف طی سال گذشته در جیرفت افزود: با توجه به تبلیغات گسترده اوقاف درباره نگرش واقفان به سمت وقف های نوین با رویکردهای اجتماعی امیدواریم بتوانیم وقف های متعددی با کمک خیرین در این حوزه به ثبت برسانیم.

ثبت 30 موقوفه با نیت غدیر در کرمان

حجت الاسلام محمد قاسمی‌زاده  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، با بیان اینکه در استان کرمان قریب به 30 موقوفه وجود دارد که یکی از نیات مهم آنها مسئله غدیر است، اظهار کرد: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسأله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

وی افزود: در استان کرمان 30موقوفه قدیمی وجود دارد که یکی از نیات اصلی آن‌ها موضوع غدیر است  و سه موقوفه میرزا محمد خان نوری «حاج آقا لطفعلی» «موقوفه ظهیر الدوله» و موقوفه «مدیر الملک» از جمله موقوفاتی در سطح شهرستان کرمان هستند که یکی از اجرای نیات آنها در مورد غدیر است.

این مسؤول با اشاره به اجرای ویژه برنامه جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی یادآور شد: با آمادگی اماکن متبرکه شاخص استان برنامه های فرهنگی ویژه ای در جوار اماکن متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

وی ضمن قدردانی از واقفان خیراندیشی که اقدام به ثبت ملک خود در قالب سنت حسنه وقف می‌کنند، مسأله وقف در جامعه امروزی را موضوعی منفعتی عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه مسأله وقف باید از حالت انتفاعی خارج و به سمت و سوق نیازهای اجتماعی و نوین هدایت شود./303/9709/ب1

ارسال نظرات