۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۵۱۱۱۳
عصر جمعه صورت می‌گیرد؛

افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت

افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر جمعه دوم مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری با سخنرانی محسن رضایی و عبدالعلی علی عسگری رییس صدا و سیما برگزار می‌شود.
جشنواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور و همراهی خانواده شهدا به‌ ویژه خانواده‌های شهدای مدافع حرم و سینماگران و هنرمندان داخلی و خارجی با اجرای برنامه‌هایی شامل سخنرانی، تجلیل، بزرگداشت، نکوداشت و اعلام برندگان جوایز شش بخش جشنواره عصر روز جمعه ساعت 19 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این مراسم سخنرانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سخنرانی دکتر عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، اهدای جوایز بهترین آثار شش بخش جشنواره شامل: "فیلم‌های کوتاه"، "سینمایی ویدیوی"، "مجموعه‌های تلویزیونی"، "پویانمایی"، "نماهنگ" و "قلم طلایی" و "اقلام تبلیغی" ، تجلیل و بزرگداشت پنج چهره سینمایی: عزیز الله حمید نژاد، نادر طالب‌زاده، محمدرضا شرف‌الدین، جعفر دهقان و اصغر بختیاری و نکوداشت زنده‌یادان از جمله: فرج‌الله سلحشور، فرید کشن‌فلاح، شهیدان دکتر رکن‌آبادی و سیاح طاهری از جمله برنامه‌های آئین افتتاحیه این رویداد فرهنگی سینمایی است.

در این مراسم علیرضا افتخاری خواننده موسیقی ایرانی قطعه «مدافعان حرم» در پاسداشت مقام شهیدان گران‌قدر مدافع حرم را اجرا می‌کند.

لازم به ذکر است برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با رقابت بیش از 400 اثر از 32 کشور جهان و با حضور سینماگران و هنرمندان داخلی و خارجی از روز شنبه سوم مهرماه در پردیس سینمایی ملت و مجموعه سینمایی فلسطین رسماً آغاز می‌شود و به مدت هشت روز تا نهم مهرماه ادامه می‌یابد.
 
سید عبدالملک حوثی چهره مقاومت سال 2016

همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شورای سیاست‌ گذاری این رویداد سینمایی به‌منظور الگودهی و معرفی الگوی نمادینی از جلوه‌های مقاومت و پایداری چهره مقاومت سال 2016 را معرفی می‌کند.

باید گفت چهره سال مقاومت پس از ارزیابی و بررسی اسطوره‌های مقاومت دنیا به‌ویژه چهره‌های شاخص مقاومت جهان اسلام که به دلیل موقعیت جغرافیایی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار باشند انتخاب می‌شوند.

به همین منظور انتخاب چهره مقاومت سال توسط کمیته‌ای از صاحب‌نظران صورت می‌گیرد که بعد از بررسی و تحلیل جایگاه، اهمیت، میزان تأثیرگذاری، نقش مرجعیت و راهبردی شخصیت‌ها در ایجاد تحولات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی به شورای سیاست‌گذاری جشنواره پیشنهاد می‌شوند و سپس، از میان چهره‌های معرفی‌شده یک شخصیت به‌عنوان شخصیت ممتاز و شاخص مقاومت سال معرفی می‌شود.

بر این اساس، در این دوره جشنواره سید عبدالملک حوثی رهبر شیعیان یمن به‌عنوان چهره مقاومت سال 2016 معرفی شد.

یادداشت خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی
 
محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در آستانه برگزاری این رویداد فرهنگی سینمایی طی یادداشتی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت‌وگو، هم‌اندیشی و ایجاد شبکه گسترده‌ای از فیلم‌سازان خلاق و حق‌طلب به‌ویژه سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد تا با بهره‌گیری از تولیدات تصویری، گامی مؤثر در نهادینه‌سازی مفهوم"مقاومت" در وجود بشر امروز بردارد.

بر پایه گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت متن کامل این یادداشت به این شرح است:

"جهان ما زیباست ..."

"جهان ما زیباست" ؛ اگرچه سال‌هاست ظلم، بی‌عدالتی و زیاده‌خواهی‌ها، خاطره‌های تلخ و اندوه باری را در ذهن‌های ما ساخته‌اند. جهانی که ریشه و طبیعت آن سرشار ا ز عشق، نوع‌دوستی، صلح و آرامش است؛ این روزها پر ا ز جنگ، بی‌رحمی، تیرگی و ناامنی شده است که آرامش در آن معنایی ندارد. چراکه تفکری نادرست و ناپاک برای دست یافتن به منیت‌ها و سوداگری‌هایش، سعی در ایجاد نظمی نوین در"جهان ما "دارد؛ تفکری که از بذر آن جز جنگ، تروریسم، خشونت، نژادپرستی و پایمال شدن انسانیت و صلح، حاصلی نمی‌دهد.

حاصل این تفکر تمامیت‌خواه و سلطه‌گر، محبوس کردن انسان‌ها در دوایر اطلاعاتی مهندسی‌شده و گوانتاناموهای بزرگ‌تر است، رسانه‌هایی که یک‌صدا و هماهنگ با جهت‌دهی اتاق فکر امپراطوری رسانه‌ای غرب، بر طبل جنگ و خشونت می‌کوبند و فریادهای آزادی خواهان و حق‌طلبان را سرکوب می‌کنند. تفکری که با ایجاد رضایت ساختگی و فضاسازی دروغین از "زیست برتر انسانی "در سیطره و شعاع انفجارهای اطلاعاتی روزآمد، مسیر زندگی بشری و مدنیت راستین را منحرف می‌سازند که با نگاهی جامع، تنها ازدحامی از هرج‌ومرج بر پایه به‌اصطلاح نظم نوین جهانی را ایجاد کرده و جهانی آشفته و ناامن با حادثه‌ها و مصیبت‌های تلخ بی‌شمار و فزاینده را پیش روی ما قرار داده است.

امروز، هنگام آن رسیده است تا با اهتمام و تلاش هنرمندان و اندیشه‌ورزان حق‌طلب و آزادیخواه، ماهیت حقیقی این فرایند استثماری ملهم از اندیشه‌های الحادی صهیونیسم جهانی، برای فطرت‌های پاک مردم جهان برملا شده و پیام اخلاق و انسانیت، به سراسر گیتی تسری یابد.
 
در این مسیر، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت می‌کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت‌وگو، هم‌اندیشی و ایجاد شبکه گسترده‌ای از فیلم‌سازان خلاق و حق‌طلب به‌ویژه سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد تا با بهره‌گیری از تولیدات تصویری، گامی مؤثر در نهادینه‌سازی مفهوم"مقاومت" در وجود بشر امروز بردارد.
 
اعلام نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی جشنواره مقاومت
 
نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند، نامزدهای بهترین آثار بخش اقلام تبلیغی جشنواره به شرح ذیل است:

بخش پوستر:
  علی باقری برای طراحی پوستر فیلم " شیار 143"
    احمدرضا شجاعی برای طراحی پوستر فیلم " ساکن خانه چوبی"
   محمدمهدی روح الامین برای طراحی پوستر فیلم " یتیم خانه"

بخش عکس:
   محمدمهدی دل خواسته برای مجموعه عکس فیلم " مزار شریف"
    سحاب زری‌باف برای مجموعه عکس فیلم " ایستاده در غبار"
   احمدرضا شجاعی برای مجموعه عکس فیلم " ساکن خانه چوبی"  

 

/816/203/ب3

 

ارسال نظرات