۰۱ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۵۱۲۹

نخستين نماز جمعه به زبان عربي در اهواز اقامه شد

رسا، سرويس شهرستان ها ـ نماينده ولي فقيه در استان خوزستان در اولين نماز جمعه به زبان عربي در منطقه کوت عبدالله اهواز گفت: مومنين هرگاه به قدرتي برسند نماز جمعه را اقامه مي کنند.
نخستين نماز جمعه به زبان عربي در اهواز اقامه شد نخستين نماز جمعه به زبان عربي در اهواز اقامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اهواز، نخستين نماز جمعه منطقه کوت عبدالله اهواز به امامت آيت الله سيد محمد علي موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز به زبان عربي اقامه شد.

آيت الله موسوي جزايري نماز جمعه را لبيک به نداي الهي و تعظيم شعائر ديني دانست و گفت: مومنين هرگاه به قدرتي برسند و حکومت تشکيل دهند، نماز جمعه را اقامه مي کنند.

وي ساخت مصلاي نماز جمعه منطقه کوت عبدالله اهواز و برگزاري اين فريضه بزرگ الهي را از نعمت هاي بزرگ خداوند برشمرد و افزود: انشاءالله اين حضور باشکوه شما مردم مومن در هفته هاي آينده ادامه داشته باشد و اين حرکت همچنان زنده و پويا بماند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: لازم است از همه مسوولان و دست اندرکاران و تلاشگران برپايي چنين مکان مقدس قدرداني کنيم؛ زيرا شکر خداوند در گرو سپاسگزاري از بندگان اوست.

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان سالروز شهادت آيت الله سيد محمد باقر حکيم را گرامي داشت و بيان کرد: ايشان روحاني بزرگ و مجاهدي بود که پس از نماز جمعه در حرم مطهر اميرالمومنين عليه السلام به شهادت رسيد.

وي در ادامه با گراميداشت هفته دولت اظهار داشت: امام راحل (ره) فرمودند که مسوولان در اين ايام ميان مردم حضور يابند و گزارش دهند و خدمات را بگويند و مردم هم مشکلات خود را بيان کنند.

آيت الله سيد محمد علي موسوي جزايري گزارش کار که توسط استاندار خوزستان و پيش از خطبه ها ارائه شد را خوب ارزيابي کرد و گفت: اگر بگوييم همه مشکلات حل شده است کلام درستي نگفته ايم اما دولت نهم و شخص رييس جمهور با حسن نيت درصدد رفع مشکلات مردم هستند و اين جهت گامهايي خوبي نيز برداشته اند.

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان شجاعت، صداقت، احياي ارزشهاي ديني، مواضع قاطعاته در قبال مضوع فلسطين و پرونده هسته اي ايران را از امتيازات دولت نهم عنوان کرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران در سه سال گذشته پيشرفت هاي خوبي داشته است و مي بينيم جوانان دانشمند ما پس از دستيابي به انرژي هسته و چرخه کامل سوخت هسته اي اکنون موفق به ساخت موشک پرتاب کننده شده اند و در همين چند روز گذشته اين آزمايش با موفقيت انجام شد.

وي خدمات رساني به مساجد و حسينيه ها را از ديگر امتيازات دولت دانست و تصريح کرد: از دو سه سال گذشته کمک هاي خوبي در جهت تقويت دين و تجهيز مساجد و حسينيه ها انجام شد.

امام جمعه اهواز شعارهاي عدالت محوري، خدمت، احياي ارزشهاي ديني و معنوي، ترويج معارف اهل بيت را از شعارهاي آقاي احمدي نژاد برشمرد و گفت: اين شعارها مقام معظم رهبري وديگر مراجع و علما را خوشحال کرد زيرا انقلاب اسلامي ما در جهت همين ارزشها و شعارها بود.

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان توجه دولت به مناطق محروم و حاشيه شهر اهواز را درخور تحسين عنوان کرد و در ادامه از همه زحمات مسوولان قدرداني کرد و خواستار توجه بيشتر به موضوع اشتغال جوانان شد و ابراز داشت: با تاسيس آموزشکده هاي فني و حرفه اي جوان را با مهارت و تخصص وارد عرصه کار نماييم.

سيد جعفر حجازي استاندار خوزستان نيز در سخنراني خود پيش از خطبه هاي نماز جمعه در مصلي کوت عبدالله اهواز با گراميداشت هفته دولت به بيان گزارش عملکرد دولت نهم در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: از ابتداي شروع به کار دولت نهم روند توسعه در همه ابعاد آن در استان شکل گرفت و اعتبارات استاني از 360 ميليارد تومان در سال 84 به 860 ميليارد تومان در سال 86 رسيد و اميدواريم اعتبارات استاني در سال 87 به 1450 ميليارد تومان برسد اين روند نشان از توجه ويژه دولت به خوزستان و رفع عقب ماندگي هاي آن است.

وي احداث 3 نيروگاه گازي در خوزستان را مورد توجه قرار داد و افزود: در هفته دولت 1700 پروژه در استان افتتاح مي شود و 28000 شغل در اين پروژه ها پيش بيني شده است.

استاندار خوزستان تصريح کرد: براي رفع مشکل از مناطق حاشيه شهر اهواز مبلغ 200 ميليارد تومان مورد نياز است.

ارسال نظرات