۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۵۱۵۰۷

رایزنی ایران و سریلانکا در حوزه گفت‌وگوی اسلام و بودیسم

نمایندگان ایران و سریلانکا طی جلسه‌ای در رایزنی فرهنگی ایران در کلمبو تقویت همکاری در زمینه گفت‌وگوی ادیان و درک متقابل مسلمانان و بوداییان از یکدیگر را بررسی کردند.
ایران و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری رسا، آساجی، از بزرگان مانک‌های بودایی معبد گانگارامایا در کلمبو با حضور در رایزنی با اورعی کریمی، رایزن فرهنگی ایران در سریلانکا به گفت‌وگو نشست.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به ایران برای شرکت در نشست گفت‌و‌گوی اسلام و بودیسم، از ایران به عظمت یاد کرده و خواهان ارتباط و همکاری هر چه بیشتر ایران و سریلانکا در حوزه گفت‌وگوی ادیان شد.

آساچی بازدید اخیر آیت‌الله سید‌حسن خمینی و هیئت همراه از معبد و دیدار با مانک اعظم بوداییان سریلانکا را بسیار مثبت و تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: ما نه تنها در حوزه دینی اشتراکات فراوانی داریم؛ بلکه از لحاظ تمدنی و فرهنگی نیز نزدیک هستیم و بر پایه این اشتراکات می‌توانیم همکاری خوبی به منظور ایجاد دوستی و درک متقابل مسلمانان و بوداییان از یکدیگر و انتقال تجربیات دینی در حوزه‌های اجتماعی و خانوادگی داشته باشیم.

وی همچنین از جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های همه جانبه آن به عظمت یاد کرد.

اورعی کریمی، رایزن فرهنگی نیز ضمن خوش آمدگویی به آساجی و اشاره به روابط بسیار دوستانه ایران و سریلانکا، زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در سریلانکا را ستود و بر ضرورت حفظ این صلح و دوستی و جلوگیری از نفوذ تفکرهای تند و افراطی در این کشور تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، وی، جمهوری اسلامی ایران را پیشرو در گفت‌وگوهای بین دینی به منظور تکریم نوع بشر و برقراری آرامش و عدالت در جهان دانست.
در این دیدار آساجی در جریان سمینار اسلام و بودیسم در تایلند قرار گرفت و از وی برای شرکت در سومین دور گفت‌وگوهای اسلام و بودیسم در تایلند که به همت رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک برگزار می‌شود، دعوت شد.

یادآور می‌شود، سومین دور گفت‌وگوهای اسلام و بودیسم ۲۷ و ۲۸ آبان سال جاری با حضور آیت‌الله تسخیری، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و شخصیت‌های برجسته بودایی جهان از جمله نمایندگان سریلانکا در بانکوک برگزار می‌شود./982/ب102/د

ارسال نظرات