۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۴۵۱۸۱۱

چند خبر کوتاه از کرمان

ساخت شبستان جدید در امامزاده سلطان سید احمد جیرفت، برگزاری پیاده روی خانوادگی در امامزاده سید سلیمان کوهبنان، برگزاری مراسم عقد زوج جوان در حرم ابناء موسی بن جعفر جوپار و تشریح روند اجرای فعالیتهای عمرانی امام زاده سید جعفر سیریز شهرستان زرند از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مهدی محمدی فر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت، اظهار کرد: عملیات ساخت شبستان جدید امامزاده سلطان سید احمد (ع) بخش درب بهشت این شهرستان آغاز شده و ظرف مدت یکسال به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: در راستای تکمیل طرح جامع اماکن متبرکه شهرستان، عملیات عمرانی ساخت شبستان و صحن امامزاده سلطان سید احمد (ع) بخش درب بهشت در زمینی به مساحت 1350 متر مربع در دست اقدام می باشد و عملیات فوق در 4 فاز ظرف مدت یکسال آینده در صورت تخصیص اعتبارات سازمانی و اجرایی در طرح مودت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی فر با اشاره به دیگر اقدامات عمرانی اماکن متبرکه شهرستان گفت: عملیات ساخت گنبد امام زاده عبدالله بخش مرهک در مرحله تکمیل ساخت اسکلت گنبد است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: دراستای اجرای امینانه به نیات موقوفات منطبق با همکار هیأت رزمندگان شهرستان، مراسم عزاداری دهه اول محرم در محل حسینیه شهداء برگزار می شود.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان جیرفت در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه ثبتی و حقوقی اراضی موقوفات اظهار کرد: از ابتدای سال جاری حکم رأی اثبات وقفیت همراه با تنظیم سند بنام 4موقوفه صادرشده است.

برگزاری پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در امامزاده سید سلیمان کوهبنان

به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش پیاده روی خانوادگی با حضور جمع زیادی از خانواده های کوهبنانی در آستان امام زاده سید سلیمان (ع) این شهرستان صبح امروز برگزار شد.

مردم ورزش دوست شهر کوهبنان در قالب یک برنامه ورزشی از گلزار ۵ شهید گمنام تا حرم شهدای آستان امام زاده سید سلیمان (ع) را پیاده روی کردند.
در پایان این همایش ضمن برگزاری برنامه های شاد و متنوع به شرکت کندگان جوایز نفیس از جمله کمک هزینه سفر به کربلا و مشهد مقدس به قید قرعه اهدا شد.
جانشین سپاه ناحیه کوهبنان در حاشیه این همایش ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ترویج پرداختن به امر مهم ورزش، تحرک بدنی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

سرگرد ابراهیمی گفت: ورزش از مباحث مهم در سلامتی انسان به شمار می رود که بطور مستمر در دین مبین اسلام به انجام آن سفارش شده و اولیاء و ائمه اطهار (ع) نیز همواره بر انجام آن تاکید ورزیده اند.

برگزاری مراسم عقد زوج جوان در حرم ابناء موسی بن جعفر جوپار

حجت الاسلام مصطفی بساوند سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرمان، اظهار کرد: زوج جوان با حضور در آستان مطهر ابناء موسی بن جعفر (ع) شهر جوپار آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

وی افزود: طی سال جاری مراسم خطبه عقد 4 زوج جوان در حرم مطهر قرائت شده است.

حجت الاسلام بساوند اظهار کرد: با توجه به تأکید موکد اسلام به ازدواج جوانان بدور از هر گونه تجمع و افراط گرایی خوشبختانه با توجه به ظرفیت معنوی اماکن متبرکه ثبت لحظات این سنت حسنه در جوار امام زادگان عظیم الشان چند سالیست مورد توجه خانواده ها قرار گرفته است.

سرپرست اداره اوقاف ناحیه دو کرمان با اشاره به گردهمائی اعضای هیأت امناء اماکن متبرکه شهرستان کرمان گفت: این گردهمائ با حضور یکصد مسُوول و خادم 22 بقعه متبرکه شهرستان کرمان در بقعه متبرکه بی بی فاطمه صغری (س) روستای بی بی حیات برگزار شد.

تشریح روند اجرای فعالیتهای عمرانی امام زاده سید جعفر سیریز شهرستان زرند

علی حسنی نژاد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند، اظهار کرد: عملیات ساخت تربت خانه و سالن چند منظوره امام زاده در دست اقدام می باشد.

وی بیان کرد: آستان مقدس امامزاده ابوعبدالله جعفربن زیدبن موسی بن جعفر(ع) درمنطقه سیریز از توابع شهرستان زرند واقع شده که به لحاظ قرار گرفتن در محور مواصلاتی کرمان به تهران و استانهای یزد و اصفهان از موقعیت مناسبی جهت خدمات دهی به زائران و مسافران برخوردار است.

حسنی نژاد با اشاره به اجرای طرح جامع امام زاده گفت: نخستین قسمت از عملیات اجرایی ساخت تربت خانه و سالن امامزاده با زیربنای یک هزار مترمربع با تکمیل فونداسیون و اسکلت فلزی سالن در دست اقدام است.

وی افزود: تا کنون بالغ بر4 میلیارد و 300 میلیون ریال جهت اقدامات عمرانی هزینه شده است که امید است با تکمیل روند ساخت و ساز بعد از اتمام سالن برنامه ریزی لازم جهت پوشش برنامه ها در امام زاده انجام گیرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند، ضمن قدردانی از همکاری اهالی منطقه جهت فراهم نمودن اماکانات رفاهی امام زاده گفت: اجرای فضای سبز ،طرح جدول گذاری فضای سبز آرامستان، طرح ساماندهی قبور مطهر شهداء و طرح روشنایی فضای امامزاده و آرامستان از دیگر اقداماتی است که به شکل مطلوبی انجام شده است./303/9709/ب1

ارسال نظرات