۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۵۲۰۰۸
در نگارخانه سوره (حوزه هنری)؛

مراسم پایانی سومین جشنواره هنرهای تجسمی قم برگزار شد

مراسم پایانی سومین جشنواره هنرهای تجسمی قم به همت سازمان بسیج هنرمندان و با حضور مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان این عرصه برگزار شد.
جشنواره سوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، معصومه بهرامی، مسئول انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان قم و دبیر سومین جشنواره هنر‌های تجسمی در قم، عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره هنرهای تجسمی در سالن همایش‌های نگارخانه سوره(حوزه هنری) ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به توضیح و تبیین آثار هنری راه یافته به جشنواره پرداخت و اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی اسلامی، بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی و وحدت اسلامی موضوعاتی است که آثار هنرمندان در این زمینه خلق و در سومین جشنواره هنرهای تجسمی در معرض دید عموم قرار گرفت.

دبیر جشنواره در ادامه به ارائه گزارش در رابطه با کمیت و کیفیت این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: 70 هنرمند در بخش‌های مختلف اعم از نقاشی،‌ کاریکاتور، پوستر و نگارگری در این جشنواره حضور داشتند.

وی عملکرد هنرمندان استان قم در زمینه نقاشی و پوستر را عالی ارزیابی و تصریح کرد: متأسفانه تعداد شرکت کنندگان در بخش کاریکاتور به کمترین مقدار خود در طول تاریخ این جشنواره رسید و حتی در جشنواره‌های کشوری نیز این کاهش ملموس بوده است لذا  بررسی و پژوهش در رابطه با عوامل کاهش استقبال در این رشته ضروری به نظر می‌رسد.

بهرامی ورود هنر به جمع مردم و مردمی شدن هنر را دغدغه بسیج دانست و خاطرنشان کرد: طبق دستور العمل‌های کشوری و بر اساس موضوعات آثار تولیدی هدف آن بود تا با خلق آثار بومی،‌ ملی، ایرانی و اسلامی بتوانیم پیام انقلاب اسلامی را بر جهانیان برسانیم.

دبیر جشنواره در ادامه ابراز داشت: تفاوت‌هایی در سومین جشنواره هنرهای تجسمی در مقایسه با دو دوره گذشته این جشنواره وجود داشت که از جمله آن می‌توان به وجود بخش کارگاهی برای شناخت استعداد‌ها و برنامه‌ریزی آتی برای تشکیل دوره‌های آموزش تخصصی توسط اساتید برتر استانی و کشوری اشاره کرد.

وی در پایان این مراسم از حمایت‌های مادی و معنوی سپاه استان قم و بسیج هنرمندان استان قم تقدیر و خاطرنشان کرد: جوانان شهر مقدس قم استعدادهای هنری فراوانی دارند لذا با حمایت‌های مادی و معنوی هنرمندان جوان می‌توان گام‌های جدی‌تری در راستای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی به جهانیان برداشت.

شایان ذکر است این مراسم با حضور سرهنگ احمد بیطرفان معاون اجرایی سپاه امام علی ‌بن‌ ابیطالب(ع)، مسعود نجابتی مسئول کانون هنر شیعی و مسئول کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت، محمود علامه روشن مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم و مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم برگزار و در پایان از صاحبان برترین‌ آثار در این جشنواره تجلیل شد./878/پ202/ی

ارسال نظرات