۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۵۲۳۵۲
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی:

نقش روحانیت در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار ارزشمند است/ تشکیل قرارگاه محرم

سردار حسن‌خانی با تأکید بر ارتقای سطح فرهنگی، معرفتی و دینی اقشار مختلف جامعه، گفت: نقش تبلیغی روحانیت در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار ارزشمند است.
سردار محسن حسن خانی، فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار محسن حسن خانی، فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز که در آستانه فرا رسیدن هفته ناجا ترتیب یافت، اظهار داشت: نقش نیروی انتظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست؛ به طوری این پاسگاه های انتظامی بودند که در مرحله اول با رژیم بعثی عراق مقابله کردند.

وی افزود: نیروی انتظامی افزون بر برقراری امنیت در شهرها، با تشکیل لشگر روح الله و تیپ موسی بن جعفر در جبهه حق علیه باطل شرکت کرده و هزاران شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد؛ ضمن این‌که نیروی انتظامی در اوایل انقلاب در قالب تشکیلات کمیته، در برخورد با منافقان هم نقش آفرینی می‌کرد.

سردار حسن خانی با بیان این‌که نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی 816 شهید، 1129 جانباز، 83 آزاده و 23 جاوید الاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی "همه باهم برای امنیت و آرامش" است، که از نهم مهر ماه شروع شده و پانزدهم مهرماه به پایان می رسد.

وی حضور در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مانور آزادسازی گروگان، افتتاح 10 پروزه‌ عمرانی نیروی انتظامی، ارایه خدمات پزشکی در مناطق محروم، اجرای طرح خیران امنیت ساز، برگزاری نشست با مرزنشینان، برگزاری همایش‌های مختلف، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در صدا و سیما را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سه هدف عمده را در طول هفته ناجا دنبال می‌کنیم، گفت: افزایش مشارکت مردم در ایجاد امنیت یکی از اصلی ترین اهداف ماست که این موضوع را در تدارک برنامه‌های هفته ناجا مدنظر قرار دادیم، معتقدیم نقش مردم در ایجاد امنیت پر رنگ است و در طول این سال‌ها با اجرای طرح های مختلف توانستیم مشارکت مردم در تولید امنیت را افزایش دهیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، در ادامه با تأکید بر ارتقای سطح فرهنگی، معرفتی و دینی اقشار مختلف جامعه، گفت: نقش تبلیغی روحانیت در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار ارزشمند است؛ در این راستا از نظارات کارشناسی و برنامه های نهاد عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی نهایت استفاده را داشته ایم.

سردار حسن خانی با بیان این‌که فعالیت تبلیغی روحانیان در دراز مدت توانسته سطح آگاهی، بصیرت و معرفتی مردم نسبت به جنبه معصیتی جرم و جنایت را افزایش دهد، گفت: اعتقاد داریم هزینه در عرصه های فرهنگی عین سرمایه‌گذاری برای تأمین امنیت پایدار برای کشور است.

وی در ادامه از تشکیل ۱۱۰۰ پرونده در زمینه قاچاق کالا در استان طی شش ماهه گذشته خبر داد و افزود: باتوجه به اینکه امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده است، نیروی انتظامی در راستای تحقق این شعار و حمایت از تولید داخلی، مبارزه با کالای قاچاق را در اولویت قرار داده است و در زمینه کشف کالای قاچاق با افزایش 29 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده‌ایم، همچنین در این راستا 581 خودرو توقیف و 238 طرح پاکسازی اجرا شده است.

سردار حسن خانی از کشف 925 کیلوگرم مواد مخدر در یک سال گذشته خبر داد و با اشاره به فعالیت سامانه 197 در استان گفت: مردم می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه 197 به اطلاع پلیس برسانند. همکاران ما به طور کامل پیام‌های سامانه 197 را بررسی و پیگیری می‌‌کنند.

وی با اشاره به برنامه های نیروی انتظامی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، خاطرنشان کرد: برای افزایش ارتباط و آموزش برخی نکات، دو جلسه با رؤسای هیأت‌های حسینی برگزار شده است، همچنین پلیس با تشکیل قرارگاه محرم در راستای افزایش نظم و امنیت عزاداری‌ها تلاش می‌کند، در این بین هیأت‌های عزاداری باید از ایجاد مزاحمت های احتمالی پرهیز کنند./202/935/ب1

ارسال نظرات