۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۵۲۶۷۴
توليت آستان قدس رضوی:

ضدیت با مستکبران امتداد جریان عاشورا است

توليت آستان قدس رضوی امتداد عاشورا را ضديت با مستكبران دانست و گفت: امام حسين(ع) خون خودش را داد تا جاهليت مدرني كه امروز توسط مستكبران بر جهان سايه افكنده است را جهل زدايي‌كند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي آيين سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال كاشان آيين سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال كاشان آيين سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال كاشان

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي صبح امروز درآيين سنتي مذهبي قاليشويان مشهد اردهال در آستان سلطانعلي بن محمد باقر(ع) گفت: امويان براي اينكه سلطانعلي فرزند بلافصل امام باقر(ع) حق خواهي و عدالت خواهي و پرچمدار دفاع از كرامت انسان نباشد به او حمله ور شدند و حضرت و اصحاب و يارانش را به تصور اينكه تمام شدند مظلومانه به شهادت رسانيدند، اما غافل از اينكه اردهال بعد از اين شهادت و هزار سال بعد از اين شهادت مي خروشد.

توليت آستان قدس رضوي ابراز داشت: نماد حضور و دفاع از حق با ارادت به سفير بزرگوار ولايت، جلوه ارداتمندي خودش را به ساحت مقدس شهيد مشهد اردهال نشان مي‌دهد و قلوب بسياري از ارادتمندان به حضرت را نه تنها در شهركاشان و اطراف  بلكه  از سراسر كشور به اين جايگاه نوراني جذب مي‌كند.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي ‌ادامه داد: سيل جمعيت در اين مراسم براي تجليل از مقام شهيد اردهال بيانگر اين است كه شهادت سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) پايان كار نيست بلكه شهادت او يك آغاز است و اين آغاز، دلهاي بسياري از عاشقان و دلدادگان را به طرف حق، عدالت، ارزشهاي الهي و حاكميت الهي سوق مي‌دهد و جانهاي بسياري را متحول مي كند تا مردان و زناني كه براي حق تلاش كردند، تلاش آنها بيهوده و بي ثمر نماند.

نماینده خبرگان رهبری ابراز داشت: امويان مي خواستند عاشورا ختم حسين ابن علي و ياران او باشد اما به قول ملاصدراي شيرازي، مردان بزرگ دو روز تولد دارند يك روز تولد شخص آنها و يك روز تولد شخصيت آنها است.

وي با اشاره به اينكه، عاشورا روز تولد عاشورائيان است، گفت: اصحاب امام حسين(ع) را به شهادت رساندند و سرهاي آنها از بدنهاي آنها جدا كردند و اسب ها را بر بدنهاي مطهر تاختند به تصور اين اينكه عاشورا و عاشورائيان تمام شد، اما عاشورا آغاز و تولد بود نه اينكه پايان باشد.

وي اظهارداشت:  مي‌خواستند عاشورا نماند، اما مجالس بزرگداشت و تعظيم عاشورا و هيئات عزاداري، سياهپوشي‌ها، اظهار ارادت‌ها و سينه زدن ها رمز بقاي عاشورا شد.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي گفت: زيارت بر امام حسين(ع)، ارادت و دلدادگي در طول تاريخ رمز بقاي عاشورا شد و اربعين امسال نيز عاشقان و دلدادگان امام حسين(ع) مانند سالهاي گذشته بزرگترين اجتماع بشري را در كره زمين بارديگر خلق خواهندكرد.

وي با اشاره به اينكه عاشورا امتداد دارد و امتداد عاشورا نيز حق خواهي و عدالتخواهي، دوست شناسي و دشمن شناسي و ضديت با مستكبران به نام عاشورا در جهان نهادينه شده است، افزود: امتداد عاشورا، انقلاب اسلامي‌ايران و بيداري اسلامي در جهان اسلام و سرتاسر جهان است؛ امام حسين(ع) خون خودش را داد تا جاهليت مدرني كه امروز توسط مستكبران بر جهان سايه افكنده است را جهل زدايي‌كند.

توليت آستان قدس رضوي افزود: امروز نيز همان جاهليت قديم اما با نماي جاهليت اتوكشيده اي كه ايسم هايي را در كنارش گذاشته اند اما همان افكار جاهلي ديروز است كه توسط مستكبران با امپراتوري خبري و رسانه اي به دنبال رواج فرهنگ و آداب و رسوم سبك زندگي غربي در جامع بشري هستند تا اخلاق و افكار جاهليت را در عالم رواج دهند.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي، يادآور شد: امروز رسانه‌ها و فرهنگ غرب قصد دارند تا ظلم پذيري را القا كنند و به مردم كشورهاي مسلمان منطقه و جهان القاء كنند سرنوشت آنها در اين است كه ظلم و فرهنگ غرب را بپذيرند.

به گفته وي، مكتب انتظار كه مبتني بر دين و ارزشهاي الهي، معاد، دوست شناسي، مقاومت در راه هدف و ايستادگي در مقابل دشمنان، اعتقاد به مهدويت و موعود است زير بار ظلم نخواهد رفت.

وي افزود: انتطار در مكتب انتظار آن است كه در زمينه امر به معروف و نهي ازمنكر، امر به همه خوبي و نهي از همه زشتي‌ها را در جهان وظيفه خود بداند و نتواند در مقابل ظلم و ظالم ساكت باشد.

توليت آستان قدس رضوي با بيان اينكه، خون امام حسين(ع) و سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) و شهداي جهان جهل زدايي كند، يادآور شد: خون شهدا در سراسر كشور جاهليت مدرن را جهل زدايي كند و بيداري اسلامي به بركت خون شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: امروز بيداري اسلامي و برملا شدن جاهليت مدرن در جهان به بركت شهدا و خانواده معظم شهدا است كه حكومت هاي استكباري منطقه را به وحشت انداخته است.

لازم به ذكر است، امامزاده سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجري قمري بنا به دعوت مردم ولايتمدار كاشان و فين و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) براي ترويج و تعليم شريعت مقدس اسلام عازم كاشان شد و بعد از برگزاري اولين نماز جمعه در مشهد جامع كاشان و سه سال ارشاد و هدايت مردم درمنطقه اردهال كاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملك مروان شد و پس از يك جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسين(ع) دركربلاي ايران، مشهد اردهال كاشان به شهادت رسيد.

شايان ذكر است، مراسم سنتي مذهبي قاليشويان فين كاشان كه تكرار نمادين مراسم تشييع پيكر امامزاده سلطانعلي توسط مردم فين كاشان در يك‌هزار و 316 سال قبل است، تنها مراسم مذهبي است كه تاريخ برگزاري آن به صورت شمسي محاسبه مي‌شود./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات