۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۵۲۸۸۸

تعطيلی مسجد به بهانه مرخصی امام جماعت

امام جماعت مسجد شهر «سافران‌بولو» ترکیه در اقدامی عجیب و غیرمنتظره، درهای مسجد را برای رفتن به مرخصی سالانه بست.
مسجد ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، قدام امام جماعت مسجد شهر «سافران‌بولو» واقع در استان «قره بوک» ترکیه در بستن درهای این مرکز عبادی به بهانه رفتن به مرخصی سالانه، واکنش گسترده مردمی را در پی داشت.

بنابراین گزارش، «محمد اکتاش»، فرماندار شهر «سافران‌بولو» که به همراه برخی از مسؤولان برای بازدید به منطقه‌ قدیمی این شهر رفته بود، با پیامی بر روی درهای این مسجد مواجه شد که نوشته بود: «مسجد به علت رفتن امام جماعت به مرخصی سالانه بسته است.»

در همین راستا، فرماندار با مفتی شهر «سافران‌بولو» تماس گرفت و ناراحتی خود را از این وضعیت اعلام کرد و گفت: «آیا این کار عاقلانه است؟ چطور ممکن است درب یکی از خانه‌های خدا بسته شود؟»
وی از مفتی شهر خواست که خود امامت این مسجد را تا زمانی که امام جماعت آن از مرخصی برگردد، عهده‌دار شود.

به گزارش ایکنا، حسن گونش، مفتی شهر سافران‌بولو ترکیه نیز در اظهاراتی با خبرنگاران اعلام کرد: بلافاصله پس از بازگشایی درهای مسجد جهت عبادت مردم، امام جماعت جدیدی برای آن تعیین شد و از جمیل پاشاک، امام جماعت قبلی این مسجد نیز که به بهانه رفتن به مرخصی آن را بسته است، بازخواست می‌شود.

گفتنی است، تمامی مساجد کشور ترکیه وابسته به هیات امور دینی این کشور هستند و کارکنان مساجد اعم از خطبا، مؤذنان و امامان مساجد حقوق خود را مانند دیگر کارمندان از دولت ترکیه می‌گیرند./847/ب102/د

ارسال نظرات