۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۵۲۹۱۶

برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان غربی تشریح شد

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی برنامه های این ستاد به مناسبت بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان را تشریح کرد.
سردار اصلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ناصر اصلانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: بزرگداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر از 12 مهر تا 18 مهرماه در جهت تبیین جایگاه امربه معروف در ساختار جامعه و تقویت باورها دینی برگزار خواهد شد.

وی از اجرای 41 برنامه در مرکز استان همزمان با هفته گرامیداشت امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: زنگ امر به معروف، تجلیل از خادمان امر به معروف، پخش برنامه ها تولیدی صدا و سیما در این رابطه، مهمانی لاله ها و همچنین تجمع بزرگ خادمان امر به معروف بعد از نماز جمعه در سراسر استان از جمله مهم ترین این برنامه ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر توجه به مسأله رعایت سند عفاف و حجاب در دانشگاه ها، پاسخ داد: امر به معروف و نهی از منکر مظلومیت انقلاب اسلامی است اگر این موضوع از ابتدای انقلاب مورد توجه قرار می گرفت شاید اکنون وضعیت جامعه اینگونه نبود.

سردار اصلانی تأکید کرد : امر به معروف و نهی از منکر جزو نکاتی است که اسلام به آن تأکید فراوان داشته و می تواند جلوه همبستگی یک جامعه اسلامی را گسترش داده و از این طریق بایدها و نبایدها را بیان کند.

وی گفت: نامگذاری هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نشأت گرفته از حرکت امام حسین(ع) است که به دنبال اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر علیه حکومت جور و ستم قیام کرد که نتیجه آن سیاهپوش شدن 75 میلیون نفر به احترام امام حسین(ع) است.

سردار اصلانی با اشاره به سفره پربرکت اباعبدالله(ع)، افزود : در روز عاشورا متکدیان هم تکدی گری نمی کنند چرا که به واسطه این روز هیچ سفره ای خالی نمی ماند و این ناشی از برکت قیام امام حسین(ع) است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: هر نفر ایرانی در محرم یک انرژی هسته ای بوده و نماز روز عاشورا پیام واضحی به دشمنانی است که در قالب تهاجم فرهنگی به دنبال تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی هستند.

وی با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها در حجاب نیست، اظهار داشت: امر به معروف نشانه عشق به دین و انسانیت است که هشت نشانه مبرهن همچون مردمی بودن، دلسوز بودن، مسؤولیت پذیری، آزادگی و آزادی، فطرت بیدار، شکرگذاری، تعهد و آگاه کردن افراد جاهل را در اختیار دارد و نیازمند مشارکت همه مردم در این امر است./936/202/ب2

ارسال نظرات