۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۵۳۰۳۴

کتاب «روایتی متفاوت از منطق حضور ایران در سوریه» رونمایی شد

همزمان با آغاز ماه محرم از کتاب «روایتی متفاوت از منطق حضور ایران در سوریه» توسط یکی از مدافعان حرم در شهر مقدس قم رونمایی شد.
حجت الاسلام خلیل پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، از کتاب «روایتی متفاوت از منطق ایران در سوریه» نوشته حجت‌الاسلام محمد‌ خلیل‌پور همزمان با آغاز محرم توسط یکی از مدافعان حرم در دفتر مجتمع فرهنگی شهید باکری در شهر مقدس قم رونمایی شد.

این کتاب در خصوص جنگ سوریه که با بررسی و تحلیل ابعاد دینی، ملی و امنیتی که توانسته منطق حضور ایران در سوریه را مکتوب و گردآوری کند.

این اثر با نام «روایتی متفاوت از منطق حضور ایران در سوریه» که با مصاحبه و بررسی آثار برخی از نخبگان دینی و امنیتی جبهه انقلاب گردآوری شده است به مناسبت آغاز محرم توسط یکی از مدافعان حرم در حضور نویسنده رونمایی شد.

آنچه برای جبهه فرهنگی شهید باکری مهم بوده تبدیل واقعیت‌های حاکم بر سوریه در گفتمان‌سازی برای لایه‌های مختلف جامعه است که نه‌تنها بدانیم برای چه در سوریه هستیم بلکه بدانیم باید در سوریه باشیم. زحمت این اثر بر عهده حجه‌الاسلام محمد خلیل‌پور بوده است.

این اثر که در نوع خود کم‌نظیر است به بیان علل حضور مستشاری ایران در سوریه پرداخته و خبر از چگونگی مبارزه جوانان ایرانی با گروه‌های تکفری‌ می‌دهد. در این کتاب گفت‌وگو‌ و روایت‌هایی از سردار احمد متوسلیان، استاد میرباقری، سردار سلیمانی، سردار شهید همدانی، سردار زهدی، استاد رحیم‌پور ازغدی، سردار جوان آراسته، حسن عباسی، دکتر ولایتی، استاد پناهیان، سردار حسینی، استاد خسروپناه، دکتر یعقوب توکلی و دکتر امیر عبدالهیان صورت گرفته است. همچنین در این اثر از سه ژورنالیست غربی که در نشریات معتبر قلم می‌زنند، مقالاتی آمده که با زاویه دید غربی به این مسئله نگاه کرده‌اند.

این اثر در چند محور به بیان علل حضور ایران در سوریه و به ‌صورت منطقی به بیان دلایل این مسئله پرداخته است. شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع از مکتب اهل‌بیت‌(ع)، پیروزی ایمان و تقوا بر تروریسم، دلایل استراتژیک حضور ایران در سوریه، دلایل جنگ در سوریه، اهمیت سوریه در جهان اسلام، بیان خط مقاومت بودن سوریه، فرهنگ هیئتی و دفاع از حرم، سوریه شعاع امنیتی ایران و اندیشه اسلام ناب و همچنین دلایل انتخاب و اهمیت سوریه و دلایل حمایت روسیه از سوریه از مهمترین محور‌هایی است که این اثر بر آنها پرداخته است.

این کتاب در 248 صفحه به چاپ رسیده است و جنگ در سوریه به روایت تصویر آخرین بخش این کتاب است.

شایان ذکر است، کتاب «روایتی متفاوت از منطق حضور ایران در سوریه» به سفارش واحد پژوهش مرکز فرهنگی شهید باکری در انتشارات تولی در دوهزار تیراژ و به قیمت صدهزار ریال به چاپ رسیده است. جهت خرید این کتاب با شماره تلفن 09397022951 تماس گرفته و یا عدد 1 را به سامانه پیامکی 10005356 ارسال کنید. /878/پ202/س

خبرنگار: اکتای بهمنی

ارسال نظرات