۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۵۳۶۸۶

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف منزل مسکونی جهت عزاداری محرم از سوی دو بردر سیرجانی، اعلام برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در ماه محرم، نام نویسی ۱۶۰۰ مداح کرمانی در سامانه طوبی و وقف قطعه زمینی در سیرجان جهت ساخت مدرسه از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان، اظهار کرد: همزمان با اولین روز از ماه محرم ،دو منزل مسکونی در شهرسیرجان وقف عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شد.

وی افزود: احمد و محمود مداح الحسینی در یک اقدام نیک و ماندگار به طور جداگانه منازل مسکونی خود را در راستای این امر مهم وقف کردند.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: این منازل هریک به مساحت 300 متر مربع می باشد که با امکانات لازم با تولیت واقفین گرانقدر آماده برگزاری مجالس روضه خوانی این ایام می باشند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان شاخص و محل موقوفات منطبق شهرستان برگزار می شود.

اعلام برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت در ماه محرم

مهدی محمدی فرد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت، با اشاره به اینکه ماه محرم یک ظرفیت جهت ترویج آموزه های دینی به نسل جوان است، گفت: حرم مطهر امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه، آماده برپایی آئین عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام است

وی افزود: بصیرت بهترین دستاورد ماه محرم است، بنابراین این ماه، زمانی مناسب جهت ترویج آموزه ها ی این مکتب به نسل جوان و نوجوانان است که آزادگی و عزت را در مکتب اهل بیت جستجو کنند.

محمدی فر اظهار کرد: حرم مطهر امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه از ابتدای ماه محرم به مدت 10شب با سخنرانی و نوحه سرائی، میزبان عزادارن و عاشقان حسین بن علی علیه السلام است.
به گفته وی با توجه به ورود کاروان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به کربلا، در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه، تجمع بزرگ « لبیک یا حسین علیه السلام » در عصر روز سه شنبه ( 13مهر ) قبل از نماز مغرب برگزار شد.

محمدی فرد با اشاره به سایر برنامه های دهه اول محرم، افزود: برگزاری برنامه احلی من العسل « همایش نوجوانان حسینی » با همکاری اداره آموزش و پروش و دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش ساردوئیه، مراسم شیرخوارگان حسینی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهر دربهشت، برپایی خیمه های معرفت با ایجاد غرفه های پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، عفاف و حجاب و ایستگاه همه واقف باشیم،  از سوی روحانیون اعزامی از قم از دیگر برنامه هایی است که در جوار امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه برگزار می شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت اظهارکرد: برگزاری زیارت عاشورا، مراسم تا سوعا و عاشورا، سخنرانی، مداحی، تعزیه داری، پذیرایی و اطعام به همراه اقامه نماز ظهر عاشورا از دیگر برنامه های امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه و امامزاده سید عبداله مردهک است.

وی تصریح کرد: همایش رهروران زینبی ویژه بانوان را داریم که ( 12محرم ) در امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه و بقعه متبرکه بی بی شهربانوی جیرفت برگزار می شود.

نام نویسی ۱۶۰۰ مداح کرمانی در سامانه طوبی

حجت الاسلام علی دوست محمدی کارشناس ساماندهی تشکلات دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، گفت: تاکنون ۱۶۰۰ مداح کرمانی در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ مداح در استان کرمان وجود دارد، گفت: تاکنون ۱۶۰۰ مداح کرمانی در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده اند.

حجت الاسلام دوست محمدی با اشاره به اینکه این طرح از اوایل اردیبهشت امسال در این استان همزمان با سراسر کشور آغازشده است، افزود: این طرح در دو فاز تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در فاز اول این طرح مداحان باید اطلاعات خود را ثبت و شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: فاز دوم این طرح از ۱۲ مهر امسال آغاز و برای همه هیات های مذهبی راه اندازی می‌شود و همه هیات های مذهبی هر کدام یک مداح دارند و باید در این سامانه ثبت نام و سابقه و مجوز داشته باشند.

حجت الاسلام دوست محمدی به راه اندازی ستاد اربعین در روز اربعین اشاره کرد و گفت: در روز اربعین ستاد اربعین با کمیته فرهنگی ستاد اربعین همکاری دارد و به زائرین بسته های فرهنگی داده و از زائرین پذیرایی می‌کنند.

وقف قطعه زمینی در سیرجان جهت ساخت مدرسه

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان، از وقف قطعه زمینی جهت ساخت مدرسه توسط خیر نیکوکار این شهرستان خبر داد.

وی اظهار کرد: از سوی خیر نیکوکار" نعمت الله مکی آبادی" زمینی جهت ساخت مدرسه در شهر سیرجان وقف شد و این ملک 1700 متر مربع مساحت دارد که از سوی واقف گرانقدر جهت ساخت یک فضای آموزشی با تولیت اداره آموزش و پرورش شهرستان در قالب سنت حسنه وقف ثبت شده است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ثبت این وقف ارزشمند شمار موقوفات جدید امسال این شهرستان را 6 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع وقف در جامعه واقفین گرانقدر جهت راهنمایی و مشاوره می توانند به دفتر مشاوره وقف های جدیدی این اداره مراجعه و نسبت به ثبت این سنت حسنه اقدام کنند./303/9709/ب1

ارسال نظرات