۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۵۳۶۹۰
حجت الاسلام نوروزی:

دوقطبی وجهه نظام را خراب می‌کند/ مسؤولان حق اشتباه ندارند

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تقبیح فساد، گفت: هر مسؤولی با هر گرایشی اگر دست به فساد زد، باید کنار گذاشته شود.
حجت السلام نوروزی

حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، گفت: دوقطبی شدن در فضای انتخابات که یک گروه احمدی‌نژادی شوند و گروه دیگری طرفدار روحانی، و در این فضا دو طرف علیه هم شعار دهند، قطعا به فضای امنیتی داخلی و وجهه خارجی کشور ضربه خواهد زد.

وی افزود: این اعمال بر اساس حکم ولایتی و از نظر قانونی ممنوع است، ضمن ای نکه از دیدگاه شرع نیز قطعا اینگونه اقدامات حرام است و نباید صورت بپذیرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تفاوت فضای دوقطبی با فضای باز سیاسی نیز عنوان کرد: اگر چند گروه سیاسی دارای نظرات مختلف باشند و این نظرات را نیز مطرح کنند ایرادی ندارد، حتی قرآن هم به موضوع تفاوت‌ها اشاره کرده و به مفاهیم «حق و باطل» نیز اشاره داشته است.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: دوقطبی به این مفهوم که دو گروه آبروی یکدیگر را ببرند، یا بهانه استیضاح کنند و یا دست به افراط و تفریط بزنند و روحیه ملت قهرمان را دچار آسیب کنند، قطعا مضر است و حتی رهبر انقلاب نیز این رفتارها را منع کرده‌اند.

وی در خصوص رمز وحدت در جامعه و نظام اسلامی، اظهار داشت: قطعا قرار گرفتن در محور ولایت فقیه و دلسوزی برای مملکت می‌تواند ایجاد وحدت کند. برای مثال اگر فسادی ملاحظه می‌شود، فارغ از اینکه منشا آن فساد از کدام جریان سیاسی است، باید فرد خاطی کنار گذاشته شود. این برخورد با اعضای تمام قوا نیز باید صورت گیرد.

حجت الاسلام نوروزی تأکید کرد: مهم‌ترین موضوع نظام اسلامی و کشور است که باید در اولویت همه افراد قرار بگیرد، اینگونه نباشد که بر فرض برخی بگویند چون فلان فرد از جناح و دسته ما است، پس از خطا و اشتباه دور است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فساد، خلاف و اشتباه به طور کل ناپسند است، اما این خطا و اشتباه اگر جانب مسؤولان باشد بسیار مضر و نابخشودنی خواهد بود./856/ت302/ج


 

ارسال نظرات