۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۴۵۳۸۷۶
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت مدیریت و کنترل شبکه‌های اجتماعی در عصر کنونی

استاد حوزه علمیه با اشاره به مطالبات رهبری از حوزویان و علما، گفت: امروز مدیریت شبکه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت و ضروری است.
کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شامگاه چهارشنبه در مراسم عزای حسینی که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ولایت شیطان تنها برای پیروانش است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: قدرت حیله گری شیطان ضعیف است؛ بر اساس این آیه شیطان تنها بر انسانهای ضعیف می‌تواند سلطه پیدا کند.

حجت الاسلام کاردان رفتارهای زشت را از صفات و ویژگیهای شیطان بیان کرد و گفت: نخستین فعلی که در عالم خلقت به عنوان تعصب نسبت به اموری همچون نژاد، مملکت، محل و... صادر شد از سوی شیطان لعیم بود، این عصبیت طی شش هزار سال به صورت پنهانی در درون شیطان وجود داشت که با خلقت حضرت آدم(ع) این ویژگی به صورت آشکارا در وجود او متجلی و ظاهر شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان باید در همه شرایط از وسواس شیطان به خدا پناه ببرد، گفت: خداوند متعال به پیامبر(ص) دستور می‌دهد که حتی در هنگام قرائت قرآن از شر شیطان به خدا پناه ببرد؛ امروز در جهان ما شاهد قتل و غارت انسانهای بی گناه و تجاوز و اشغال سرزمینهایی هستیم که همه و همه شکل گرفته از همان تعصب شیطانی است.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه اعمال پیروان شیطان مانند فعل خود شیطان است، عنوان کرد: یاران شیطان عین خود شیطان و در همه امور شریک اویند و اگر فردی بخواهد از شیطان دوری کند باید به توصیه‌هایی که در آیات و روایات در زمینه رعایت امور اخلاقی و رفتاری آمده جامع عمل بپوشاند تا از کید شیطان در امان بماند.

این کارشناس امور دینی گفت: افرادی که انجام گناه برای آنان عادی شده و خود را در محضر الهی نمی‌بینند و در ملأ عام با جسارت تمام به انجام گناه مبادرت می‌کنند، در اصل از یاران شیطان به شمار می‌روند و اگر توبه نکنند نابود می‌شوند.

حجت الاسلام کاردان با اشاره به برخی از صفات شیطان، تصریح کرد: غیبت کردن، تهمت زدن، دروغ گفتن و ... از صفات شیطان است، به همین سبب مردم باید از این صفات زشت به جد پرهیز کنند.

وی با اشاره به مطالبات رهبری از حوزویان و علما، اظهار داشت: امروز مدیریت شبکه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت و ضروری است و رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود این مهم را مطرح کردند تا شبکه‌های اجتماعی به صورت درست و صحیح مدیریت و کنترل شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مکر شیطان در انسانهای مؤمن اثر ندارد زیرا آنان راه نفوذ شیطان را بسته و تنها برای رضای الهی گام برمی‌دارند، خاطرنشان کرد: کربلا تجلی حق و باطل و جنگ با کید شیطان بود./813/202/ب2

ارسال نظرات