۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۱۲۵
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

سلطه آمریکا بزرگ‌ترین منکری که باید در مقابل آن ایستاد/ ضرورت تشکیل اتاق فکر امر به معروف و نهی از منکر

نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان برخی که در اوایل انقلاب می‌گفتند باید با آمریکا کنار بیاییم و سازش کنیم، گفت: امروز هم عده‌ای در مقابل آمریکا واقعا خائف هستند و حقیقتا ته دلشان از آمریکا می‌ترسد و می‌لرزد و جرئت نمی‌کنند به آن اقدامی که مورد نظر مقام معظم رهبری است عمل کنند.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران فاجعه عاشورا را تسلیت گفت و اظهار داشت: در زمان سیدالشهدا خطر بزرگی اسلام را تهدید می‌کرد که اگر تحقق می‌یافت بساط  دین، قرآن و اسلام جمع می‌شد؛ خطری که امام به تنهایی خود را برای جلوگیری از آن آماده کرد.

وی یادآور شد: خواص اهل بیت‌(ع)، نخبگان، مردم و عقلا به حضرت اباعبدالله می‌گفتند که نمی‌توانید کاری انجام دهید، این حکومت مقتدر به ظاهر با عوامل و ایادی که دارد نمی‌گذارد که شما حرکتی انجام دهید و اگر هم به نامه‌های کوفیان اعتماد کردید، کوفیان وفا ندارند و دروغ می‌گویند و به عهدشان عمل نمی‌کنند.

امروز حقیقتا عده‌ای از آمریکا می‌ترسند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به پاسخ امام حسین(ع) به سخنان اطرافیان، گفت: امام حسین(ع) آنچه اطرافیان می‌گفتند می‌دانست و می‌دانست که کوفیان وفادار نیستند و از طرف دیگر به قدرت ریشه‌دار یزیدی هم واقف بود، عازم شده است تا این نظام را ساقط کند و مشابه این جریان برای امام راحل هم اتفاق افتاد.

وی افزود: وقتی امام درصدد برآمد تا نظام شاهنشاهی را ساقط کند می‌فرمود شاه رفتنی است و در جواب آنان که می‌گفتند آمریکا پشتیبان اوست می‌فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، با این سخنان مواجه بود که نمی‌شود کاری کرد، حتی وقتی آن کشتارهای عظیم را شاه به راه می‌انداخت می‌گفتند ما مسئول خون این‌ها هستیم اما امام قاطع ایستاد و فرمود مطمئن باشید شما پیروزید.

آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه به بررسی ریشه امید، رجاء، بینش و اطمینان امام حسین(ع) و امام راحل پرداخت و گفت: امروز هم عده‌ای در مقابل آمریکا واقعا خائف هستند و حقیقتا ته دلشان از آمریکا می‌ترسد و می‌لرزد و جرئت نمی‌کنند آن اقدامی که مورد نظر مقام معظم رهبری است عمل کنند؛ حتی می‌گفتند ما باید کاری کنیم با آمریکا کنار بیاییم و الآن هم خیلی‌ها این فکر را دارند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز از اعتماد و امید به وعده‌های الهی، تکیه به توان داخلی و اصحاب وفادار، تشخیص صحیح هدف و استفاده از همه امکانات برای رسیدن به این هدف را از عوامل ایستادگی امام حسین(ع) در برابر دشمنان نام برد و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بارها بر این مسئله سفارش کرده‌اند که به خود تکیه کنید.

آمریکا جز کارشکنی برای ملت ایران ندارد

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در مسئله اقتصاد مقاومتی که می‌فرمایند ملت توان بسیاری دارد و کشور از امکانات بسیاری برخوردار است و می‌تواند غنی و از دلارهایی که آمریکا دزدیده و برده بی‌نیاز شود، ابراز کرد: از آمریکایی‌ها باید حقمان را بگیریم اما نباید چشم امید به او داشته باشیم که غیر از کارشکنی چیز دیگری ندارد؛ باید روی پای خود بایستیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران به کوشش برای فراگیری درس‌های عاشورا تأکید کرد و با بیان این‌که وظایف در حمایت از دین بسیار سنگین است، افزود: مهم‌ترین مناسبت این هفته امر به معروف و نهی از منکر است که باید بدانیم اگر امر به معروف و نهی از منکر در بین ما نباشد، حکومت اسلامی ساقط می‌شود.

سلطه آمریکا بزرگ‌ترین منکری که باید در مقابل آن بایستیم

وی با بیان این‌که تمام کارهای خوب در یک طرف و ارزش امر به معروف و نهی از منکر در طرف دیگر قرار دارد، اظهار داشت: نباید از امر به معروف و نهی از منکر غفلت کنیم که نمازها به برکت آن برپا می‌شود و مساجد به برکت آن می‌تواند فعال باشند؛ اگر جلوی گناه گرفته نشود توسعه پیدا می‌کند و خون شهدا، انقلاب، دین و اخلاق برباد می‌رود.

نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: روح نهضت امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این‌که سلطه آمریکا بزرگ‌ترین منکری است که باید در مقابل آن بایستیم، گفت: سلطه آمریکا بر کشورهای ضعیف اسلامی، جنایات آل سعود، اسرائیل و داعش که از ایادی آمریکا هستند و همکاری اروپا در این جنایات، از منکرات اصلی نظام اسلامی است که باید بیدار و هوشیار بود و باید کشورهای اسلامی را بیدار کرد.

ضرورت تشکیل اتاق فکر امر به معروف و نهی از منکر

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد تشکیل اتاق فکری در این زمینه را مطرح کرد و گفت: باید اتاق فکری در این نظام مقدس وجود داشته باشد تا تمام منکرات داخلی و خارجی را احصاء کند.

وی فساد اخلاقی، فساد اداری، رشوه، بالا بودن آمار طلاق، تشریفات رو به رشد ازدواج، مواد مخدر، بیکاری، سوء استفاده از بیت‌المال مانند حقوق‌های غیرمتعارف را از منکرات داخلی نام برد و اظهار داشت: اتاق فکر امر به معروف و نهی از منکر باید برای این منکرات برنامه‌ریزی کند، حجم منکرات را مشخص و خطر آن را تبیین کند.

امام جمعه موقت تهران تبیین وظایف مردم در جلوگیری از وقوع منکرات و برنامه‌ریزی مسئولان فرهنگی کشور برای مقابله با فساد و بی‌بندوباری را از وظایف این اتاق فکر برشمرد و تصریح کرد: برخی به واسطه فقر گرفتار مفسده‌های عجیب و غریب می‌شوند، از این‌رو اقتصاد مقاومتی در ریشه کن کردن فقر نقش بسیار مؤثری دارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح تضمین کننده امنیت هستند و امروز به برکت سپاه پاسداران، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و فداکاریهای یاران گمنام امام عصر(عج)، ایران اسلامی در این دنیای پر از ناامنی در امنیت کامل به سر می‌برد.

وی همچنین یاد شهدای فاجعه منا را گرامی داشت و با بیان این‌که فاجعه منا را هیچ‌گاه نمی‌توانیم فراموش کنیم، تأکید کرد: فاجعه منا داغی است بر دل هر مسلمان بلکه هر انسانی که وجدان داشته باشد؛ تا کی باید آل سعود نالایق مدیریت حج را عهده‌دار باشد، کشورهای اسلامی این مسئله را فراموش نکنند، باید برای مدیریت حج فکری بکنند./920/پ201/ج

ارسال نظرات