۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۵۴۲۸۵

نسخه‌های نادر قرآن در کتابخانه صهیونیست‌ها

کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی، ۱۰۰ نسخه نادر خطی قرآن را که عمر قدیمی‌ترین آن به قرن نهم میلادی برمی‌گردد، در خود جای داده است.
نسخه خطی قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، یک کتابخانه در سرزمین های اشغالی به دلیل داشتن نسخه های منحصر به فرد از قرآن مجید مورد توجه اندیشمندان مسلمان قرار گرفته است.

این کتابخانه رژیم صهیونیستی مقصد بسیاری از دانشمندان و علمایی است که محرمانه برای اطلاع از آثار ارزشمند موجود در این مکان به اینجا می‌آیند تا درباره آن‌ها پژوهش و تحقیقات لازم را صورت دهند.

یک روزنامه صهیونیست با ارائه گزارشی درباره محتویات این کتابخانه غنی نوشت: در این مکان نسخه‌های خطی عتیقه که تاریخ آن‌ها به بیش از ۱۲۰ سال پیش بازمی‌گردد، وجود دارد. همچنین ۱۰۰ نسخه قرآن کهن در قسمتی از این کتابخانه نگهداری می‌شود که تحت شرایط خاص تهویه زیر نظر کارشناسان نسخه‌های خطی است.

رسانه‌های صهیونیستی نخستین‌بار با پخش گزارشی تلویزیونی که به معرفی آثار خطی موجود در این کتابخانه می‌پرداخته، کنجکاوی شماری از پژوهشگران آثار باستانی در جهان عرب در این باره را برانگیخته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، هنوز مشخص نیست که این کتابخانه، بخشی اسلامی و پیشرفته مختص آثار ارزنده کهن دارد یا خیر.

به گزارش ایکنا، کتابخانه مذکور در شهر قدس و تحت اشغال صهیونیست‌ها قرار دارد اما سالانه دانشمندان و علمای جهان عرب به‌صورت محرمانه برای بررسی و تحقیق از آثار موجود در این مرکز رهسپار سرزمین‌های اشغالی می‌شوند./847/ب102/د

ارسال نظرات