۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۴۴۸۹

چند خبر کوتاه از استان کرمان

توزیع 600 بسته کمک آموزشی مهر تحصیلی در کرمان، وقف زمین جهت عزاداری محرم از سوی خیر جوان جیرفتی، برگزاری مجالس عزاداری محرم از محل نیات موقوفات سیرجان و فراخوان فیلم مستند کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در جیرفت از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کرمان، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 600 بسته کمک آموزشی در قالب “طرح مهر تحصیلی” در اختیار دانش آموزان نیازمند استان قرار می گیرد.

وی افزود: اداره کل اوقاف کرمان به منظور حمایت از دانش آموزان مستعد، با همکاری اداره آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی جدید این اقلام اهدائی که شامل یک کیف تحصیلی همراه با لوازم تحریرضروری می باشد را در بین دانش آموزان نیازمند شهرستانهای کرمان، بردسیر، زرند، کهنوج توزیع می کند.

حجت الاسلام فاطمی هدف ازاجرای این طرح را عمل امینانه نیات واقفین خیراندیش عنوان کرد و افزود: دانش آموزان تحت پوشش مجتمع آموزشی و تربیتی، دارالایتامها و دانش آموزان انجمن بیماران خاص استان در اولویت دریافت این تسهیلات و خدمات هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمان ارزش بسته های حمایتی را مبلغ 550 میلیون ریال اعلام  و خاطرنشان کرد : این بسته های حمایتی در دهه اول محرم در اختیار دانش آموزان واجد الشرایط قرار داده شده است.

وقف زمین جهت عزاداری محرم توسط خیر جوان جیرفتی

مهدی محمدی فر سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت اظهار کرد : همزمان با سومین روز از ایام محرم از سوی "اکبر تاو" خیر جوان 25 ساله قطعه زمینی جهت ساخت حسینیه اماحسین (ع) وقف شد.

وی افزود: این ملک شامل قطعه زمینی به مساحت 890 متر مربع می باشد که در روستای قلعه نو این شهرستان واقع شده است.

محمدی فر با اشاره به روند ثبت موقوفات امسال این شهرستان افزود: طی سال جاری به همت واقفین گرانقدر 6 مورد وقف جدید در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف ثبت شده است.

وی در خصوص برنامه های عزاداری دهه اول محرم از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار آستان امامزاده سلطان سید احمد (ع) بخش درب بهشت و سید عبدالله مرهک خبر داد و گفت: برگزاری برنامه احلی من العسل « همایش نوجوانان حسینی » با همکاری اداره آموزش و پروش و دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش ساردوئیه، مراسم شیرخوارگان حسینی با همکاری اداره آموزش و پرورش شهر دربهشت، برپایی خیمه های معرفت با ایجاد غرفه های پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، عفاف و حجاب و ایستگاه همه واقف باشیم، از سوی روحانیان اعزامی از قم از دیگر برنامه هایی است که در اماکن متبرکه این شهرستان برگزار می شود.

برگزاری مجالس عزاداری محرم از محل نیات موقوفات سیرجان

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سیرجان، گفت: مراسم عزاداری دهه اول محرم از محل اجرای نیات موقوفات منطبق در این شهرستان برگزار می شود.

وی اظهارکرد: همزمان با برنامه های عزاداری دهه اول محرم ودر راستای اجرای امینانه به نیات موقوفات، مراسم اطعام و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در محل امامزادگان و موقوفات سیرجان برگزار می شود.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: 20 موقوفه قدیمی متصرفی تحت تولیت اوقاف و دارای متولی درشهر سیرجان وجود دارد که نیت آنها برگزاری مراسم عزاداری می باشد که در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی از سوی سازمان اوقاف برنامه عزاداری در این اماکن برگزار می شود.

فراخوان فیلم مستند کنگره بین المللی امام سجاد در جیرفت برگزار می شود

حجت الاسلام مسعود راوند مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: فراخوان فیلم مستند کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام در شهرستان جیرفت از سوی کانون فرهنگی هنری مصباح در مکان مسجد و حسینیه حضرت سید الشهدا علی آباد سازمان برگزار می شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های مهم ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام است.

حجت الاسلام راوند با اشاره به اینکه این کنگره همه ساله در استان هرمزگان برگزار می شود، افزود: به لطف خدا و عنایت امام سجاد علیه السلام، بخش فیلم مستند این کنگره در شهرستان جیرفت از سوی کانون فرهنگی هنری مصباح در مکان مسجد و حسینیه حضرت سید الشهدا علی آباد سازمان برگزار می شود.

وی ابراز داشت: این جلسه با حضور سخنران و مداح مطرح کشوری و با حضور مسؤولان استانی برگزار می شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: دوم آبانماه سال جاری رونمایی از پوستر بخش فیلم مستند کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام برگزار می شود و شروع ارسال آثار از پنجم در سراسر کشور آغاز می شود.

به گفته وی زمان پایان ارسال آثار نیز در تاریخ 10 فروردین سال 96 است و آثار برگزیده این همایش نیز در تاریخ  30 فروردین سال 96 اعلام می شود.

حجت الاسلام راوند اظهار داشت: در ادامه اختتامیه این همایش را پیش رو داریم که در تاریخ 10 اردبیهشت سال 96 برگزار می شود و از آثار برگزیده تقدیر می شود./303/9709/ب1

ارسال نظرات