۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۵۴۶۸۴
حجت الاسلام پناهیان:

نماز جماعت به معنای ولایت‌مداری است

استاد حوزه گفت: نماز جماعت به معنای ولایت‌مداری است اما در خیلی از نمازها ما بویی از ولایت‌مداری وجود ندارد، نماز جماعت در اصل یک عمل سیاسی به شمار می‌رود.
پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم که در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های آخرالزمان این است که آدم‌های خوب گمراه می‌شوند و این افراد نسبت به انسان‌های بد، بدتر هستند، اظهار داشت: در اصل معنای واقعی نفاق در قرآن کریم مثال واقعی همین افراد است، به این افراد منافق می‌گویند کسانی که بعد از ایمان آوردن کافر می‌شوند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند "یک زمانی از اسلام می‌آید که فقط اسم آن می‌ماند و از قرآن فقط رسم الخط آن را می‌بینید، مساجد آباد است ولی بی‌محتوا است"، در مساجد امروز افراد خلوص نیت ندارند.

استاد حوزه یادآور شد: نماز جماعت به معنای ولایت‌مداری است اما در خیلی از نمازها ما بویی از ولایت‌مداری وجود ندارد، نماز جماعت در اصل یک عمل سیاسی به شمار می‌رود، اما نباید فراموش کرد که فقها آخرالزمان بدترین فقها زمین در طول تاریخ هستند.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: عبادت قرار است تکبر را از بین ببرد در غیر این صورت انسان همانند بمب عمل نکرده می‌شود، آدم‌های خوب وقتی حسرت این را بخورند که آدم‌های بد بیشتر از زندگی لذت می‌برند جایگاه خودشان را خراب می‌کنند.

وی در پایان گفت: لذت دین‌داری ما باید امام حسین(ع) باشد، از مراسم عزاداری لذت ببرید بدین ترتیب دین‌دارها اگر از دین لذت نبرند دنیا و آخرت خود را از دست داده‌اند، از خدا بخواهید لذت نماز خواندن و فیض بردن از عزای سیدالشهدا را به شما بدهد./202/816/ب1

ارسال نظرات