۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۴۵۵۳۵۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

دفاع از حريم ولايت و پيام‌رساني عاشورا مهم ترین رسالت حضرت زینب بود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بارزترين بعد زندگي حضرت ‌را پاسداري از فرهنگ عاشورايي و تبعيت از مسير ولايت دانست و گفت: در حقيقت رمز بقاي حماسه كربلا در بيداري مردم بوده و اين بيداري مرهون مجاهدت حضرت زينب(س) است، با نگاهي به زندگاني حضرت زينب كبري(س) مشخص مي‌شود كه آن بانوي مكرم اسلام تجلي شخصيت مولاي متقيان در برخورد با يزيديان بوده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در تجمع رهروان زینبی در امامزاده عباس(ع) ساری، بارزترين بُعد زندگي حضرت ‌را پاسداري از فرهنگ عاشورايي و تبعيت از مسير ولايت دانست و گفت: در حقيقت رمز بقاي حماسه كربلا در بيداري مردم بوده و اين بيداري مرهون مجاهدت حضرت زينب(س) است، با نگاهي به زندگاني حضرت زينب كبري(س) مشخص مي‌شود كه آن بانوي مكرم اسلام تجلي شخصيت مولاي متقيان در برخورد با يزيديان بوده است.

وي با بيان اين كه حضرت زينب(س) در دوران اسارت نيز در نهايت آزادگي و با شجاعت كامل مقابل يزيد ايستاد و خطبه خواند و در نهايت يزيديان را رسواي عالم كرد، تصريح كرد: عزت و صلابت و همچنين خطبه‌هاي كوبنده آن بانوي مكرم اسلام پيام نهضت تاريخي امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) را به جهانيان رساند.

مدير کل اوقاف مازندران با اشاره به اين كه وظيفه اصلي زنان، الگو‌پذيري از زنان نمونه كربلا و توجه به وصاياي شهدا است، ادامه داد: توصيه همه شهدا به بانوان جامعه اسلامي حفظ حجاب و پاكدامني است، حضرت زينب(س) نيز در اوج مبارزات و روشنگري‌هاي خويش از عفت و حجاب غافل نبود، از اين‌رو بهترين الگو براي زنان مسلمان و شيعه است.

وی با بيان اين كه تبيين خطبه حضرت زينب(س) در جامعه موجب عبرت و هدايت انسان‌ها مي‌شود، اظهار داشت: نهضت عاشورا مانند ساير پديده‌هاي سياسي و غيرسياسي محدود به زمان و مكان خاصي نبوده و با وجود تلاش زياد دشمنان براي محو آن، همچنان زنده است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: حضرت زينب(س) با ايراد خطبه‌هاي كوبنده، بني اميه را رسواي روزگار كرد و با اين روش روشنگري اسباب بيداري هرچه بيشتر مردم را فراهم كرد و امروز شاهديم كه هيچ نام و نشاني از يزيديان در جوامع اسلامي نيست، اما هر زمان و هر زمان ياد عاشورا و كربلا در اذهان تداعي مي‌كند.

حجت الاسلام علیزاده رسالت حضرت زينب(س) را دفاع از حريم ولايت، پيام‌رساني عاشورا و افشاي بنيان ظلم توصيف كرد و گفت: حضرت زينب(س) با بيان خود پايگاه بني اميه را متزلزل و حكومت باطل را افشا كرد.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به اين‌كه حضرت زينب(س) با نقش پيام‌رساني پس از قيام عاشورا موج نفرت عمومي عليه يزيديان را ايجاد كرد، افزود: حضرت زينب(س) به خوبي توانست نقش دفاع از اسلام و پاسداري از حريم امامت و ولايت و صبر و ايستادگي در راه حق را ايفا كند.

وی با بیان این که نقش حضرت زينب به عنوان يك نقش اساسي در حركت امام حسين(ع) است و سبب شد عاشورا جاودانه شده و به عنوان يك قضيه در طول تاريخ زنده بماند و همواره پيام رسان باشد، يادآور شد: حضرت زينب(س) به خوي توانستند نقش صلابت، رسالت، شجاعت، امامت، ولايت، دلاوري در راه حق، عقيده ايستادگي و دفاع از اسلام را به عنوان به عنوان مقدس‌ترين اهداف نظام اسلامي ايفا كند.

حجت الاسلام علیزاده يكي از ويژگي‌هاي شخصيتي حضرت زينب(س) را علاقه شديد ايشان به امام حسين(ع) برشمرد و عنوان كرد: اين علاقه به‌حدي بود كه وقتي حضرت زهرا(س) دليل آن‌را از پيامبر(ص) پرسيد، ايشان فرمودند: زينب(س) با حسين(ع) به كربلا مي‌رود و در رنج و دشواري او شريك مي‌شود.

مدیر کل اوقاف مازندران مقام علمي حضرت زينب(س) را از ديگر ويژگي‌هاي مثبت ايشان خواند و گفت: زنان كوفه از امام علي(ع) خواستند كه حضرت زينب(س) براي آنها كرسي درس معارف اسلامي و تفسير قرآن برپا كند و محتواي خطبه‌ها و سخنراني‌هاي ايشان نيز نشان‌دهنده علم بالاي آن حضرت است.

وی تصريح كرد: معرفت و امام‌شناسي حضرت زينب(س) از ديگر ويژگي‌هاي ايشان است در مواردي كه بسياري از خواص و نخبگان در معرفت و امام‌شناسي از گذشته تا حال درجا زدند، ايشان در اوج امام‌شناسي در كنار ولي خدا ايستاد و از ارزش‌هاي اسلامي دفاع كرد.

حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: حضرت زينب(س) بعد از كربلا نيز مسير را گم نكرد و با بصيرت خود توطئه دشمنان را خنثي و فتنه‌ها را خاموش كرد، اين عمل حضرت بايد الگوي زنان و مردان جامعه باشد تا در مواقع حساس به بهترين شكل نقش‌آفريني كنند.

استاد حوزه علمیه مازندران رسالت حضرت زينب(س) را دفاع از حريم ولايت، پيام‌رساني عاشورا و افشا بنيان ظلم، و حفاظت از خانواده‌هاي شهدا عنوان كرد و با اشاره به آثار و پيامدهاي جهاد ايشان خاطرنشان كرد: حضرت زينب(س) حافظ شجره امامت و مجراي تحقق اراده الهي بود و با بيان خود پايگاه بني اميه را متزلزل كرد و امامت نور را معرفي و حكومت باطل را افشا كرد./950/202/ب2

ارسال نظرات